Overslaan en naar de inhoud gaan

'Effectief benutten social media prioriteit marketeers in 2012'

Bijna de helft van de marketeers noemt het effectief benutten van social media als prioriteit. Maar de mogelijkheid tot dialoog met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samen met 'klant centraal' en 'authenticiteit' vormen social media de toptrends van 2012. Opmerkelijk is volgens de onderzoekers dat marketeers social media vooral willen inzetten om hun eigen boodschap te zenden. De mogelijkheid tot dialoog met de klant, die social media juist ook bieden, blijft vooralsnog onderbenut. Vooral marketeers in de industrie zeggen social media te gaan gebruiken vanwege de kostenvoordelen voor het marketingbudget.

related partner content for mobile comes here

Zo'n 35% van de marketeers ziet 'klant centraal' als een belangrijke trend. In de financiële sector zegt zelfs bijna de helft op deze trend te gaan inzetten. De publieke sector daarentegen scoort zeer laag als het gaat om 'klant centraal': slechts ongeveer een kwart noemt dit als prioriteit. Bij 'authenticiteit' komt eenzelfde beeld naar voren. Overall staat deze trend op de derde plaats (30% van de marketeers acht het een prioriteit), maar bij de marketeers in de publieke sector scoort de trend zeer laag, minder dan 10 procent.

Andere toptrends zijn 'mobile marketing' (26%), 'innovatie' (20%) en 'accountability' (19%). Marketeers verwachten dat de trends vooral invloed zullen hebben op promotie (63%) en productontwikkeling (44%). De impact op channel management (34%) en prijsbeleid (22%) achten zij geringer.

Wat betreft functies zijn de deelnemers aan het Marketingtrendonderzoek gelijkelijk verdeeld over directieniveau (30%), marketing- en salesmanagement (30%) en meer operationeel niveau (20%). Zoals de onderzoekers hadden verwacht wordt op directieniveau meer aandacht gegeven aan innovatie en het verdienmodel, en wordt op marketingmanagementniveau en door communicatiespecialisten vooral gekeken naar relevantie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in