Duur doen kan niet meer
De ‘p’ van prijs is bij Franse adverteerders de laatste tijd ongekend populair. Merken als Carrefour, Citroën en Air France hebben de prijs een prominente plaats gegeven in hun campagnes.
Nu de invoering van de euro achter de rug is en veel Fransen hun inkomsten en uitgaven op een rijtje hebben gezet, zijn ze erachter dat het leven duurder is geworden. Dus moet er bezuinigd worden. Vandaar dat discountsupermarkten als Leader Price en Ed het goed doen, en niet meer beschouwd worden als armeluiswinkels. Merken die het voorheen in hun reclame vooral op imago gooiden, spelen met kortingen in op het verhoogde prijsbewustzijn van de consument.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe bedrijven zelf vinden niet dat ze aan hun merk afbreuk doen en verklaren de toegenomen aandacht voor de prijs vooral uit de noodzaak om het imago ietsje bij te stellen. Maar het lijkt eerder op een uit nood geboren poging marktaandeel vast te houden. Vooralsnog is er één sector die niet aan de prijzenslag meedoet, en dat is die van de luxe artikelen, zoals de parfums en de trendy kledingmerken. Maar waarschijnlijk is dat alleen maar een kwestie van tijd, en zal over een tijdje ook hier de ‘p’ van prijs aan z’n opmars beginnen.
<#FONT SIZE=1>Bron: Stratégies<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid