Overslaan en naar de inhoud gaan

Duur doen kan niet meer

De Fransen letten de laatste tijd op de kleintjes. Dus schermen steeds meer merken en retailers met hun lage prijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘p’ van prijs is bij Franse adverteerders de laatste tijd ongekend populair. Merken als Carrefour, Citroën en Air France hebben de prijs een prominente plaats gegeven in hun campagnes.

related partner content for mobile comes here

Nu de invoering van de euro achter de rug is en veel Fransen hun inkomsten en uitgaven op een rijtje hebben gezet, zijn ze erachter dat het leven duurder is geworden. Dus moet er bezuinigd worden. Vandaar dat discountsupermarkten als Leader Price en Ed het goed doen, en niet meer beschouwd worden als armeluiswinkels. Merken die het voorheen in hun reclame vooral op imago gooiden, spelen met kortingen in op het verhoogde prijsbewustzijn van de consument.

De bedrijven zelf vinden niet dat ze aan hun merk afbreuk doen en verklaren de toegenomen aandacht voor de prijs vooral uit de noodzaak om het imago ietsje bij te stellen. Maar het lijkt eerder op een uit nood geboren poging marktaandeel vast te houden. Vooralsnog is er één sector die niet aan de prijzenslag meedoet, en dat is die van de luxe artikelen, zoals de parfums en de trendy kledingmerken. Maar waarschijnlijk is dat alleen maar een kwestie van tijd, en zal over een tijdje ook hier de ‘p’ van prijs aan z’n opmars beginnen.

< SIZE=1>Bron: Stratégies<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in