Telfort wordt ‘oer-Hollands’


Telfort doet niet mee aan de internationale technologische ratrace, laat het weten. De mobiele operator investeert puur in netwerkkwaliteit, klantenservice en goede producten tegen scherpe prijzen. “We gaan niet mee in de hype. Je zult ons niet als eerste zien investeren in nieuwe technologie waarop maar een klein deel van de klanten zit te wachten”, aldus Ton aan de Stegge, CEO van Telfort. “We worden er ook niet toe gedwongen door een internationale moeder, wij kiezen onze eigen weg. En dat is doen wat de klant ons vraagt: het bieden van goede producten, op basis van bewezen technologie, voor een mooie prijs. Zodra klanten massaal vragen om nieuwe technologieën, zoals umts, zullen we daarin investeren en niet eerder.”
Rood, wit en blauw
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet schuldenvrije Telfort gaat al zijn aandacht richten op een gezonde bedrijfsvoering. Aan de Stegge: “We hebben ons bedrijf via natuurlijk verloop afgeslankt. Onze processen zijn simpel en leiden tot lage interne kosten. De winst die voortvloeit uit die lage kosten en onze focus op bewezen technologie, steken we in de kwaliteit van ons netwerk, in onze klantenservice, in productontwikkeling en in onze tarieven. Een goed voorbeeld is de online-verkoop naast het dealerkanaal: voordelig voor ons en dus ook voor de klant die weet wat hij wil. Daarnaast zullen we er niet voor terugdeinzen om marktgewoonten te doorbreken. Zo maken we het beluisteren van voicemail gratis. Want waarom zou je betalen voor een telefoontje naar jezelf waar iemand anders bovendien al voor betaald heeft?”
Telfort kiest voor zowel zakelijke klanten als consumenten, maar ook voor het verkopen van netwerkcapaciteit aan andere aanbieders. De herstructurering tot een kleine, platte organisatie met een tweehoofdige directie - Ton aan de Stegge (CEO) en Robert van Maasakker (CFO) - is inmiddels achter de rug. Aan de Stegge: “We zijn op volle kracht bezig met nieuwe producten en we zullen daar steeds vaker partners in betrekken. Dat is de beste manier om met dit bedrijf snel een nieuw product te ontwikkelen waarnaar in korte tijd vraag is ontstaan.”
De presentatie van Telfort op de markt vindt op 15 augustus plaats. De kleuren rood, wit en blauw in het merkbeeld van Telfort zullen het Nederlandse karakter van de nieuwe operator onderstrepen. Telfort is verzelfstandigd door de overname van Greenfield Capital Partners. Als gevolg van de afsplitsing van mmO2 plc wordt de naam O2 in Nederland vervangen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid