Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Tweens geven aan goed doel’

De jeugd is nog geïnteresseerd in goede doelen, blijkt uit een onderzoek op Kaboem, de website voor tweens.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Kaboem geeft 37 procent van de ondervraagde meisjes en 24 procent van de ondervraagde jongens aan wel eens geld te geven aan een goed doel of lid te zijn van een ideële instelling. In totaal deden 1848 respondenten tussen de 9 en 15 jaar mee aan het onderzoek.

related partner content for mobile comes here

83 Procent van de meisjes en 72 Procent van de jongens vindt het (heel) belangrijk dat er goede doelen zijn. Als de tween gevraagd wordt aan welk goed doel ze geld geven, scoort het Wereld Natuur Fonds het hoogst met 46 procent, gevolgd door de Dierenbescherming met 11 procent, Greenpeace met 9 procent en Unicef met 8 procent. Ook genoemd: Kankerbestrijding (3 procent), de Hartstichting (2 procent) en War Child (2 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in