Overslaan en naar de inhoud gaan

Het consumptiepatroon van morgen

We moeten nog even geduld hebben, want op langere termijn trekken de consumptieve bestedingen weer aan. Het patroon van de bestedingen zal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het huidige economische klimaat biedt weinig reden tot vrolijkheid. Maar de malaise zal van voorbijgaande aard zijn, want de economie trekt weer aan. Het wordt niet meer van hetzelfde. De demografische ontwikkelingen leiden vrijwel zeker tot verschuivingen in de consumptieve bestedingen. Door de vergrijzing stijgt de vraag naar producten en diensten op het gebied van gezondheid. Naarmate consumenten meer ervaring en kennis hebben van bijvoorbeeld computers en mobiele telefoons, zullen innovaties eerder door het publiek worden geaccepteerd. Waren nieuwe hightech producten tot nu toe vooral gericht op jongere gebruikers en op de zakelijke markt, in de toekomst zullen ze ook bij ouderen een warm onthaal krijgen, en dat biedt ruimte aan nieuwe productvarianten. Een andere ontwikkeling is de groei van het aantal een- en tweepersoonshuishoudens. Nog altijd zijn veel verpakkingen in de supermarkt gericht op gezinnen, maar die balans zal steeds meer verschuiven in de richting van de singles en de stellen. Voor de fastmovers en de supermarkten is dat overigens een pleister op de wonde, want over het geheel genomen zullen de uitgaven aan de dagelijkse boodschappen een steeds kleiner deel van de consumptieve bestedingen innemen. Window-dressing

related partner content for mobile comes here

Te verwachten valt verder dat tv, internet en telecommunicatie verder naar elkaar toe groeien. Daardoor ontstaan nieuwe toepassingen, en zullen er aan de kant van de aanbieders ook nieuwe samenwerkingsverbanden worden opgezet. Naast al deze materiële voorspellingen moeten bedrijven die zich op de lange termijn richten, ook rekening houden met de immateriële kant van het consumeren. Meer nog dan nu zullen consumenten eisen dat bedrijven in hun gedrag en uitstraling waarden hanteren waarin zij zich kunnen herkennen. De consument van de toekomst zal niet zomaar genoegen nemen met window-dressing. Want hij is uitstekend in staat door loze reclamepretenties heen te prikken.< SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in