Overslaan en naar de inhoud gaan

Aandeelhouders Cordiant massaal achter overname WPP

Er is een einde gekomen aan de strijd om Cordiant nu de aandeelhouders van het communicatieconcern met overweldigende meerderheid hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de vergadering van gistermiddag stemde 99,17 procent van de aandeelhouders voor de deal. Er was 75 procent nodig. Aan het einde stemde dwarsligger Active Value uiteindelijk toch in met de overname. Active Value spendeerde meer dan 56 miljoen dollar aan het verhogen van zijn belang in Cordiant Communication Group.

related partner content for mobile comes here

Ceo David Hearn vertrekt uit het bestuur van het bedrijf, maar blijft wel chief executive. Ook de financieel directeur blijft aan, schrijft Adweek. De verwachting is dat de acquisitie op 1 augustus rond is.

WPP-baas Sir Martin Sorrell vertelde aan Campaign erg blij te zijn en te vinden dat de belanghouders op ‘zeer verantwoordelijke manier’ hebben gehandeld.
Mogelijk wordt klant Seat geslachtofferd na de overname. Het automerk is nu klant bij Bates. Maar Ford, WPP’s grootste klant, heeft al laten weten scherpe condities te stellen aan conflicterende accounts. Als WPP daar niet aan kan voldoen, zal Seat een ander bureau kiezen. Grey Worldwide is dan favoriet, aldus Brandrepublic.
Ook moet er nog een beslissing vallen over het 25-procents belang van Cordiant in ZenithOptimedia. Publicis heeft een optie om de mediabureaugroep geheel in handen te krijgen, maar zal dat nog moeten uitvechten met WPP. Dat wil nu meer dan de oorspronkelijke 75 miljoen pond nadat topman Maurice Levy een overeenkomst niet zou zijn nagekomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in