Aandeelhouders Cordiant massaal achter overname WPP
Tijdens de vergadering van gistermiddag stemde 99,17 procent van de aandeelhouders voor de deal. Er was 75 procent nodig. Aan het einde stemde dwarsligger Active Value uiteindelijk toch in met de overname. Active Value spendeerde meer dan 56 miljoen dollar aan het verhogen van zijn belang in Cordiant Communication Group.
Ceo David Hearn vertrekt uit het bestuur van het bedrijf, maar blijft wel chief executive. Ook de financieel directeur blijft aan, schrijft Adweek. De verwachting is dat de acquisitie op 1 augustus rond is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
WPP-baas Sir Martin Sorrell vertelde aan Campaign erg blij te zijn en te vinden dat de belanghouders op ‘zeer verantwoordelijke manier’ hebben gehandeld.
Mogelijk wordt klant Seat geslachtofferd na de overname. Het automerk is nu klant bij Bates. Maar Ford, WPP’s grootste klant, heeft al laten weten scherpe condities te stellen aan conflicterende accounts. Als WPP daar niet aan kan voldoen, zal Seat een ander bureau kiezen. Grey Worldwide is dan favoriet, aldus Brandrepublic.
Ook moet er nog een beslissing vallen over het 25-procents belang van Cordiant in ZenithOptimedia. Publicis heeft een optie om de mediabureaugroep geheel in handen te krijgen, maar zal dat nog moeten uitvechten met WPP. Dat wil nu meer dan de oorspronkelijke 75 miljoen pond nadat topman Maurice Levy een overeenkomst niet zou zijn nagekomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid