Overslaan en naar de inhoud gaan

De een z'n dood is de ander z'n brood

Het zijn roerige tijden in de financiële wereld. De ene na de andere Amerikaanse bank valt om en ook ons 'eigen' Fortis verkeert in zwaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Val
Er wordt hardop gespeculeerd over een eventuele val van Fortis. De beurskoers van de bank kelderde afgelopen vrijdag met bijna 21% naar een slotstand van ? 5,18; het laagste niveau in vijftien jaar.

related partner content for mobile comes here

ABN-AMRO, dat ook flink last heeft van de geruchtenstroom rond Fortis, liet het kersverse moederconcern ondertussen keihard vallen. Topman Schmittmann stelde tegenover de Telegraaf dat ABN-AMRO nog steeds een 'separate organisatie' is, die goed bij kas zit.

Marketeers
Terwijl de spaarder het garantiestelsel van De Nederlandsche Bank uit zijn hoofd leert, denken marketeers strategieën uit. Vooral ING en de Rabobank spelen handig in op de angst van de geschrokken spaarder en lokken deze met zijn zakje geld naar de eigen bank, met 'zekerheid' als toverwoord.

Advertentie
Het meest treffende voorbeeld hiervan trof ik gisterochtend op de economiepagina van de Volkskrant. Onder de paginabrede kop 'Niets bleef Fortis-topman bespaard' zie je de zorgelijke kop van Verwilst. Het artikel daaronder kopt 'Welke reddingsboei is er nog voor Fortis?'. Met pal daaronder een 3-koloms advertentie van de Rabobank die stelt: 'Spaardeposito? Kies voor de zekerheid van de Rabobank.'

Update maandag 29 september 08.00 uur:
In de tussentijd is bekend geworden dat Nederland en België een deel van Fortis hebben opgekocht om het van een zekere ondergang te redden. ABN AMRO zal worden verkocht.

Meer lezen?



Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in