Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe poll: kun je samen een goed boek maken?

We borduren even door op het concept van co-creatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week zagen we op eDay het - concept.
Bedenker Kohavi hoopt daarmee de boekenmarkt te democratiseren: een community waarop mensen delen van hun eigen boek kunnen laten zien, om vervolgens aan de content te schaven met de hulp van de feedback van communityleden.

related partner content for mobile comes here

Als het manuscript eenmaal klaar is, kan het uitgegeven worden bij WeBook (dat is geen verplichting overigens), dat daarvoor de helft van de opbrengst rekent.

Het concept lijkt op dat van , maar het businessmodel achter Sellaband is compleet anders, hier al.

Sellaband financiert immers door vooraf believers (fans) voor een band te verzamelen, die geld in de pot moeten stoppen.
Zodra een band de grens van 50.000 dollar bereikt, kan er een plaat gemaakt worden. WeBook heeft op het moment dat een boek drukklaar is, echter nog geen inkomsten.

Sellaband kreeg natuurlijk ook veel aandacht en nog meer prijzen, maar nu hoor je er toch ook niet meer zo veel van. Althans: ze zorgen niet voor veel nieuwe gezichten en successen.

Kohavi denkt uiteraard dat er voor zijn WeBook wel een grote markt is.

Vinden wij dat ook?

Willen schrijvers hun baby blootstellen aan de kritiek van anderen? Kun je samen wel tot een goed boek komen? Wordt het geen commissiewerk en dus saai en flauw? Of is dat old school-denken?

En is de waarde van het collectief zo groot dat de nadelen in het niet vallen?

Stem!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in