Overslaan en naar de inhoud gaan

De communicatieblunder die de boerenopstand uitlokte

Door het woord stikstofcrisis in de mond te nemen, heeft het kabinet het noodlot over zichzelf afgeroepen. Tom de Bruyne legt uit.
Boerenprotest
Boerenprotest

Er is al veel geschreven over de diepere systemische oorzaken van de stikstofcrisis. De rol van schaalvergroting, de rol van de banken. De laissez-faire houding van de politiek. Maar hoewel deze factoren de situatie zeker sterk beïnvloed hebben, denk ik toch dat de oorzaak van de plotse boerenopstand gezocht moet worden in een zeer ongelukkige communicatiestrategie van het kabinet.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Norbert Scholl

Een wond die al 30 jaar ettert los je ook met een positieve framing niet op. Ik durf te stellen dat het kaartje precies was wat al die tijd ontbrak: duidelijkheid, paal en perk, man en paard. Alleen werd die kaart wel veel te vroeg in het verwerkingsproces getoond, dat wel.

Patrick de Leede

Dit is m.i. een eendimensionale en simplistische voorstelling van zaken. Het ongenoegen van de boeren zit hem er deels in dat andere bedrijfstakken (Tata [staal], olie, gas, Schiphol!) minder hard of zelfs helemaal niet worden aangepakt, en dat D66 de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid met de kreet 'halvering van de veestapel'. Over schadelijke framing gesproken.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in