Overslaan en naar de inhoud gaan

5 redenen waarom je vandaag wil beginnen met bloggen

Je neerzetten als autoriteit & belangrijke vragen vanuit de doelgroep beantwoorden? Start vandaag dan met bloggen.
Heers

Heers is jouw nieuwe en laatste internetbureau voor search marketing. Hoeveel omzet loop jij mis door niet te investeren in zoekmachine marketing? Te veel! Of misschien investeer je wel veel, maar werk je gewoon met een bureau, dat niet helemaal lekker matcht met je ambities… Heers helpt jou met een bewezen aanpak (SEO, SEA én knallende content) aan die #1 positie, die meer leads, omzet en brand awareness op gaat leveren. Ga jij met ons de strijd in Google aan?

5 redenen waarom je wil beginnen met bloggen
5 redenen waarom je wil beginnen met bloggen

Bloggen. De één vindt het leuk, bij de ander moet je de woorden eruit trekken. Hoe moeilijk of makkelijk je het ook vindt om te schrijven over je vakgebied; het is heel interessant om het te blijven doen. Waarom? We zetten vijf redenen op een rijtje.

Reden #1: je zet jezelf neer als autoriteit

Nu er zoveel content op het web te vinden is, moet je van goede huize komen om op te vallen. Nu er zoveel partijen zijn die hetzelfde product of dezelfde dienst aanbieden moet je op een andere manier aantonen dat jij echt een expert bent in jouw vakgebied. Dat kan door veel reviews te delen van je klanten, maar je zet jezelf pas echt als autoriteit neer wanneer je gaat bloggen. 

In je blogs deel je namelijk waardevolle kennis met de bezoeker die hen overtuigt dat jij dé specialist bent die ze zoeken. Daarnaast werkt het ook voor Google. Met veel (goede) blogs toon jij aan de zoekmachine aan dat hun gebruikers alle gewenste informatie vinden op jouw website. Maak je dan ook nog eens goed gebruik van topic clusters, dus slim intern linken. Want dan versterk je ook het interne linkprofiel van je belangrijkste pagina’s en dat is weer een extra reden voor Google om je content hoger in de rankings terug te laten komen.

Reden #2: je beantwoordt alle veelgestelde vragen

Maak het je klantenservice makkelijk door alle veelgestelde vragen in je blogs te beantwoorden. Zij hoeven hierdoor niet tientallen keren hetzelfde antwoord te geven aan de telefoon. Ook toont dit aan Google aan dat jij echt alles over het onderwerp weet. Goed voor je bezoeker en je positie in de zoekresultaten.

Reden #3: je wordt gevonden op meer organische zoektermen

Doordat je blogs schrijft die geoptimaliseerd zijn op variaties van het belangrijkste zoekwoord (longtail zoekwoorden red.) word je daar ook op gevonden. Je wordt dus niet alleen gevonden op ‘SEO specialist’, maar ook op ‘wat doet een SEO specialist’ omdat je een blog hebt geschreven over het laatste zoekwoord.
Wanneer je gevonden wordt op meer organische zoektermen, krijg je meer verkeer naar je website. En meer verkeer betekent meer kans op extra conversie en omzet.

Reden #4: je haalt hier input uit voor je social media-uitingen

Wil je ook ‘iets’ met social media doen, maar heb je geen idee wat je moet posten? Haal inspiratie uit je blogs. Je kunt een informatief blog opsplitsen in meerdere social media posts die je weer kunt linken naar het originele blog. Daardoor krijg je meer verkeer naar je website en hoef je niet lang na te denken over de invulling van een social media post. Win-winsituatie, dus.

Reden #5: je haalt bezoekers binnen in elke fase van de klantreis

Bloggen is een uitgelezen kans om bezoekers je klantreis in te trekken. Zo kun je blogs maken voor de See-fase, maar ook blogs voor de bezoekers die al een aankoop bij jou hebben gedaan en tevreden wil houden.

Voorbeelden van blogs in elke fase van de klantreis:

  • See-fase: Wat is SEO?
  • Think-fase: Dit is waarom je wil investeren in SEO
  • Do-fase: De voordelen van SEO uitbesteden op een rij
  • Care-fase: Zo behouden wij jouw topposities in Google

Over Heers

Bloggen is nu een stuk interessanter, maar wat als je er zelf echt geen tijd voor hebt? De SEO-copywriters gaan graag voor je aan de slag om creatieve blogs te schrijven die ook nog ’s aantrekkelijk zijn voor de doelgroep en goed scoren in Google. Nieuwsgierig wat wij voor je kunnen beteken?

Ontdek de kracht van bloggen

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Heers

Heers is jouw nieuwe en laatste internetbureau voor search marketing. Hoeveel omzet loop jij mis door niet te investeren in zoekmachine marketing? Te veel! Of misschien investeer je wel veel, maar werk je gewoon met een bureau, dat niet helemaal lekker matcht met je ambities… Heers helpt jou met een bewezen aanpak (SEO, SEA én knallende content) aan die #1 positie, die meer leads, omzet en brand awareness op gaat leveren. Ga jij met ons de strijd in Google aan?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in