
Afgelopen jaar zijn onder meer de garantiepraktijken van elektronicazaken onder de loep genomen en twee 0900-nummers ingetrokken op verdenking van misbruik. Bovendien kregen 68 bedrijven een waarschuwing voor hun 0900-nummers. Ze hadden niet het verplichte maximumtarief vermeld. Ook waren er veel vragen over energiebedrijven.
Behalve veel vragen lieten consumenten ook informatie achter over misstanden. Die signalen gebruiken de drie toezichthouders van de ConsuWijzer weer om misstanden aan te pakken. De toezichthouders zijn de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecom Autoriteit (OPTA).
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe ConsuWijzer wordt veel geraadpleegd voor voorbeeld brieven, sms-diensten, energierekenigen, keurmerken, telemarketing en oneerlijke handelspraktijken. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee