Bob en Goochem helpen automobilist
Bob, gordeldiertje Goochem en andere campagnes zorgen ervoor dat mensen zich beter gedragen in het verkeer. Ze dragen vaker hun gordel en…
Minister Peijs (Verkeer) concludeert na onderzoek van de Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV) dan ook dat ‘gedragscampagnes bijdragen aan een veiliger verkeer’.
In 2003 is de rijksoverheid met een serie campagnes onder de slogan 'Daar kun je mee thuiskomen' begonnen de verkeersveiligheid te verbeteren. In 2004, het jaar met de meest recente cijfers, zijn de effecten zichtbaar: ruim tweederde (69 procent) van de kinderen heeft dankzij Goochem op de achterbank de gordel om. Hun ouders doet dat voorin ook vaker, van 86 naar 90 procent. Het aantal dronken bestuurders was met 3,4 procent volgens Peijs ‘historisch laag’.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Eind april presenteert de verkeersminister de cijfers over 2005 (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid