Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca Cola zet aan tot filesharing

Coca-Cola maakt in de nieuwste campagne onder andere gebruik van BitTorrent. Consumenten kunnen via dit peer-to-peer netwerk gratis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coca Cola promoot hiermee de eigen branded muziek- en entertainment website . Consumenten worden aangespoord om de content van deze site zoveel mogelijk gratis te verspreiden onder vrienden.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf heeft een overeenkomst afgesloten met R&B zanger Ne-Yo. Van de zanger is videomateriaal op de site te zien, zoals concertbeelden en interviews. De clip is te downloaden via BitTorrent en verkrijgbaar als iTune. Ne-Yo heeft veel van zijn populairiteit aan het web te danken. De video was al populair op sites als .

Coca Cola wil met deze campagne met name de slogan ‘Welcome to the Coke Side of Life’ een hipper imago meegeven en oefenen in branding met online video. ‘We willen het voor mensen makkelijk maken om ons op wat voor manier dan ook te kunnen bereiken’, aldus Mitchell Reichgut, manager bij Jun Group, het bureau dat achter de nieuwe site zit: ‘Deze campagne is legaal en een proactieve manier om met nieuwe kanalen te experimenteren.’

Daar is niet iedereen het mee eens; filesharing is controversieel omdat de p-to-p netwerken internetpiraterij een flinke eind op weg hebben geholpen en de muziekindustrie diep in de problemen hebben gebracht.

De platenmaatschappij van Ne-Yo, Island Def Jam Records, ziet de overeenkomst ook meer als een vingeroefening in filesharing dan als een manier om de artiest en zijn muziek onder de aandacht te brengen.
‘We discussiëren intern constant over de peer-to-peer diensten, maar we proberen met de ontwikkeling mee te gaan op een legale manier, we hebben ook wel geleerd van fouten uit het verleden’, aldus Jeff Straughn, vice president strategische marketing binnen Island Def Jam Records.

Bron: New York Post

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in