Coca Cola zet aan tot filesharing
Coca Cola promoot hiermee de eigen branded muziek- en entertainment website Stageside.tv. Consumenten worden aangespoord om de content van deze site zoveel mogelijk gratis te verspreiden onder vrienden.
Het bedrijf heeft een overeenkomst afgesloten met R&B zanger Ne-Yo. Van de zanger is videomateriaal op de site te zien, zoals concertbeelden en interviews. De clip is te downloaden via BitTorrent en verkrijgbaar als iTune. Ne-Yo heeft veel van zijn populairiteit aan het web te danken. De video was al populair op sites als YouTube.com.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisCoca Cola wil met deze campagne met name de slogan ‘Welcome to the Coke Side of Life’ een hipper imago meegeven en oefenen in branding met online video. ‘We willen het voor mensen makkelijk maken om ons op wat voor manier dan ook te kunnen bereiken’, aldus Mitchell Reichgut, manager bij Jun Group, het bureau dat achter de nieuwe site zit: ‘Deze campagne is legaal en een proactieve manier om met nieuwe kanalen te experimenteren.’
Daar is niet iedereen het mee eens; filesharing is controversieel omdat de p-to-p netwerken internetpiraterij een flinke eind op weg hebben geholpen en de muziekindustrie diep in de problemen hebben gebracht.
De platenmaatschappij van Ne-Yo, Island Def Jam Records, ziet de overeenkomst ook meer als een vingeroefening in filesharing dan als een manier om de artiest en zijn muziek onder de aandacht te brengen.
‘We discussiëren intern constant over de peer-to-peer diensten, maar we proberen met de ontwikkeling mee te gaan op een legale manier, we hebben ook wel geleerd van fouten uit het verleden’, aldus Jeff Straughn, vice president strategische marketing binnen Island Def Jam Records.
Bron: New York Post
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid