BMW/Mini gaan na 29 jaar pitchen
De pitch gaat om het reclameaccount van BMW, Mini en BMW Motorrad, die alle drie bediend worden door JWT Amsterdam. Er staan zeven à acht bureaus op een longlist en nu al is zeker dat JWT Amsterdam op de shortlist komt. Dat zegt Peter Haug, directeur Marketing van BMW Group Nederland.
De beslissing om te gaan pitchen is volgens Haug genomen op instigatie van moederbedrijf BMW AG in München, dat normaliter elke vier jaar een competitie voorschrijft voor het herbezien van de samenwerkingen met strategische partners. Dat het Duitse bureau Scholz & Friends vorig jaar aankondigde een vestiging te openen in het pand van JWT Amsterdam om Opel te behandelen, heeft niets te maken met het besluit om te gaan pitchen. Wat dan wel? Haug: 'Het orientatiegedrag en de mediaconsumptie van de autokoper veranderen. Dat gaat de laatste jaren harder dan voorheen en daarom willen we goed kijken wat er nog meer op de markt is en hoe andere bureaus daarmee omgaan.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid