Overslaan en naar de inhoud gaan

Bierreclame rond voetbal spreekt jongeren aan

Jongeren onder de 16 zijn positiever gaan denken over bier door de massale bierreclame op tv tijdens het afgelopen Europees Kampioenschap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Degenen die veel wedstrijden hebben gezien, zijn vaker van plan de komende maanden alcohol te drinken dan jongeren die niet vaak hebben gekeken. Dat blijkt uit onderzoek dat de Universiteit Twente heeft uitgevoerd in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (Stap). Voor het onderzoek zijn 1688 jongeren tussen de 12 en 15 jaar ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Bijna alle jongens (95 procent) en de meeste meisjes (90 procent) hebben tijdens het EK bierreclames gezien. Degenen die minstens acht wedstrijden hebben gezien, kennen sindsdien een stuk meer biermerken.

Voor Stap is het onderzoek uiteraard een aanleiding om te pleiten voor een verbod op alcoholpromotie tijdens sportevenementen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in