Bierreclame rond voetbal spreekt jongeren aan
Jongeren onder de 16 zijn positiever gaan denken over bier door de massale bierreclame op tv tijdens het afgelopen Europees Kampioenschap…
Degenen die veel wedstrijden hebben gezien, zijn vaker van plan de komende maanden alcohol te drinken dan jongeren die niet vaak hebben gekeken. Dat blijkt uit onderzoek dat de Universiteit Twente heeft uitgevoerd in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (Stap). Voor het onderzoek zijn 1688 jongeren tussen de 12 en 15 jaar ondervraagd.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bijna alle jongens (95 procent) en de meeste meisjes (90 procent) hebben tijdens het EK bierreclames gezien. Degenen die minstens acht wedstrijden hebben gezien, kennen sindsdien een stuk meer biermerken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVoor Stap is het onderzoek uiteraard een aanleiding om te pleiten voor een verbod op alcoholpromotie tijdens sportevenementen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid