Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereik NPO, RTL en SBS met programma's online 21,5 procent

Het zijn de eerste cijfers, gemeten in oktober 2015, van SKO op basis van een hybride meetmethode.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het online programma-aanbod van NPO, RTL en SBS bereikte 21,5 procent van de Nederlanders van 6 jaar of ouder werd in de maand oktober. Het bereik lag was onder vrouwen hoger dan onder mannen met respectievelijk 23,7 en 19,3 procent. Het bereik binnen de doelgroepen 13-19 jaar (24,4%), 20-34 jaar (30,9%) en 35-49 jaar (24,7%) lag significant hoger dan binnen de doelgroepen 6-12 jaar (8,7%) en 50+ (17,1%).

related partner content for mobile comes here

Gemiddeld keek de online kijker van 6 jaar of ouder in de maand oktober in totaal 86,3 minuten online naar tv-programma’s. Net als bij bereik is het aandeel in kijktijd onder vrouwen groter dan onder mannen.

Vrouwen die via internet één of meer tv-programma’s van de drie zendergroepen hebben gekeken, hadden gemiddeld een totale kijktijd van 97,1 minuten. Onder mannelijke kijkers was de totale kijktijd gemiddeld 72,8 minuten.

Online kijkers in de leeftijd van 13-19 jaar realiseerden een gemiddelde kijktijd in oktober van in totaal 109,4 minuten en scoorden daarmee de hoogste totale gemiddelde kijktijd, gevolgd door een gemiddelde van 100 minuten onder online kijkers in de leeftijd van 20-34 jaar.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in