Overslaan en naar de inhoud gaan

Blinden ontwikkelen eigen campagne voor CtheCity

Vijf mensen met een zintuiglijke beperking namen de uitdaging aan en creëerden hun beeld van Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wil blinden en slechtzienden de kans bieden om Amsterdam op hun eigen manier te laten ontdekken en tegelijkertijd een werkplek zijn waar ze hun talenten kunnen ontplooien.

related partner content for mobile comes here

Dat doen ze door blinden en slechtzienden belangrijke taken uit te laten voeren, ook op gebied van dagelijks management. Hierdoor doen ze werkervaring op en krijgen ze zelfvertrouwen. Zo ontwikkelde ze op eigen kracht de nieuwe campagne, met steun van virtueel bureau .

In de campagne nemen ze een verfkwast te hand en maken ze een eigen impressie van een highlight uit de hoofdstedelijke binnenstad. De beeldtaal is een impressionistische weergave van wat bezoekers kunnen verwachten, wanneer ze in het donker het parcours van CtheCity afleggen. De geluids-, geur- en tastbelevingen die onderweg worden opgedaan zijn ontleend aan de Amsterdamse binnenstad. Zo ervaren bezoekers hoe het is om met alle zintuigen de hectiek van de stad te ervaren.

&;De werkloosheid onder mensen met een zintuiglijke beperking is enorm, zo’n 70 procent&;, vertelt , oprichter van CtheCity en Ctalents. &;Met dit initiatief - maar ook met onze trainingsprogramma’s - zetten we werkzoekenden weer in hun kracht en maken we ze interessant voor de arbeidsmarkt.&;

De campagne is sinds 13 december online te zien en de posters hangen vanaf vandaag in de Amsterdamse binnenstad.

Credits
Klant: Cthecity, Bas de Ruiter
Bureau: +1Mile
Creatie: Joris van Elk, André Dammers
Artwork: Jeroen Govaard, Naoufel Ahajam, Hamid Ibrahimi, Sophie van der Linden en Melanie de Bruin
Productie: Marga Bierema
Graphic producer: Marcel Kremer
Regie en camera: Niels Boon
Fotografie: Bas de Graaf, Guus de graaf
Prepress: Mont Blanc
Licht: Aaron Tschanz, Lux & Co.
Focus Puller Camera ass: Marjoke Haagsma
Licht ass: Dionne Cats
Locatie: Van Oord, Moerdijk
Camera equipment: Camalot
Postproductie: The Ambassadors
Geluid & Muziek: Kaisersound Studios
PR: Winkelman van Hessen (Thomas Cordes)
Media: Abraham & Mosterd (Ramon Kragtwijk)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in