Blinden ontwikkelen eigen campagne voor CtheCity
CtheCity wil blinden en slechtzienden de kans bieden om Amsterdam op hun eigen manier te laten ontdekken en tegelijkertijd een werkplek zijn waar ze hun talenten kunnen ontplooien.
Dat doen ze door blinden en slechtzienden belangrijke taken uit te laten voeren, ook op gebied van dagelijks management. Hierdoor doen ze werkervaring op en krijgen ze zelfvertrouwen. Zo ontwikkelde ze op eigen kracht de nieuwe campagne, met steun van virtueel bureau Plus1mile.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn de campagne nemen ze een verfkwast te hand en maken ze een eigen impressie van een highlight uit de hoofdstedelijke binnenstad. De beeldtaal is een impressionistische weergave van wat bezoekers kunnen verwachten, wanneer ze in het donker het parcours van CtheCity afleggen. De geluids-, geur- en tastbelevingen die onderweg worden opgedaan zijn ontleend aan de Amsterdamse binnenstad. Zo ervaren bezoekers hoe het is om met alle zintuigen de hectiek van de stad te ervaren.
'De werkloosheid onder mensen met een zintuiglijke beperking is enorm, zo’n 70 procent', vertelt Bas de Ruiter, oprichter van CtheCity en Ctalents. 'Met dit initiatief - maar ook met onze trainingsprogramma’s - zetten we werkzoekenden weer in hun kracht en maken we ze interessant voor de arbeidsmarkt.'
De campagne is sinds 13 december online te zien en de posters hangen vanaf vandaag in de Amsterdamse binnenstad.
CtheCity - See the city through the eyes of the blind
Cthecity12.jpg
Cthecity03.jpg
Cthecity06.jpg
Credits
Klant: Cthecity, Bas de Ruiter
Bureau: +1Mile
Creatie: Joris van Elk, André Dammers
Artwork: Jeroen Govaard, Naoufel Ahajam, Hamid Ibrahimi, Sophie van der Linden en Melanie de Bruin
Productie: Marga Bierema
Graphic producer: Marcel Kremer
Regie en camera: Niels Boon
Fotografie: Bas de Graaf, Guus de graaf
Prepress: Mont Blanc
Licht: Aaron Tschanz, Lux & Co.
Focus Puller Camera ass: Marjoke Haagsma
Licht ass: Dionne Cats
Locatie: Van Oord, Moerdijk
Camera equipment: Camalot
Postproductie: The Ambassadors
Geluid & Muziek: Kaisersound Studios
PR: Winkelman van Hessen (Thomas Cordes)
Media: Abraham & Mosterd (Ramon Kragtwijk)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid