Overslaan en naar de inhoud gaan

New Skool Media maakt 1 miljoen nettowinst

De uitgever ontstond vorig jaar na een buy-out van Sanoma-titels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enthousiasme en een ‘lean en mean’ houding ten aanzien van de kosten werpen zijn vruchten af, zegt (mede)oprichter Cor Jan Willig. 

New Skool Media is sinds september 2014 operationeel. Ondanks de startkosten in haar eerste boekjaar (juli 2014 – juni 2015) is er sprake van ‘een prima resultaat’ van 1 miljoen netto winst, zegt Willig, die samen met Rob Koghee de uitgeverij oprichtte. &;Naast het starten van de onderneming zijn we begonnen met het lanceren van nieuwe titels die direct hebben bijgedragen aan het resultaat. We merken dat het enthousiasme bij onze medewerkers en een lean en mean houding ten aanzien van de kosten zijn vruchten afwerpt. Wij leggen vooral de nadruk op het zelf ‘ondernemen’ binnen de organisatie en we zijn dus dagelijks op zoek naar verbetering van zowel omzet, de marge als de efficiency van de processen. Tot op heden slagen wij daar goed in.&;

New Skool Media verwacht voor het lopende boekjaar wederom een stijging van zowel omzet als resultaat. 

New Skool Media nam 19 titels over van Sanoma. Het portfolio bestaat nu uit 22 titels, waaronder: Fiets, Knipmode, Truckstar, Seasons, Home & Garden, KIJK, delicious. en Vorsten. Voor KnipMode werd onder meer een met een Duitse uitgever aangegaan en een tv-format ontwikkeld met RTL Nederland.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in