Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria komt met ‘blikglas’: bierblikje als glas

Het biermerk ontwikkelde de innovatie samen met marketingbureau Smaac.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met het bevestigen van een ‘drinkrand’ krijgt een regulier bierblikje volgens Bavaria hiermee de drinkervaring van een glas.

related partner content for mobile comes here

Gemak en kwaliteit

Ralph Bongaerts, marketingmanager Benelux van Bavaria: ‘Het blikglas brengt twee voordelen samen: het gemak van een blikje en de kwaliteit van een glas.’ Een kleine innovatie die een groot verschil kan maken, zo meent hij. Hij verwacht met het zomer- en festivalseizoen in het vooruitzicht veel van de innovatie.

3D Printing

Marketingbureau Smaac bedacht het concept en was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van het blikglas. Tijdens de ontwikkeling is gebruik gemaakt van 3D Printing. Daarmee was het mogelijk om in korte tijd verschillende componenten te testen en te optimaliseren. Het blikglas is gemaakt van stootvast polycarbonaat dat bijna niet te onderscheiden is van echt glas. Door middel van een blauwe afsluitring is het blikglas waterdicht gemaakt.

Vanaf 9 mei ontvangt de consument bij aankoop van twee sixpacks blik een blikglas cadeau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in