Overslaan en naar de inhoud gaan

Studio Piraat ontwerpt identiteit opvolger voor Europees Schadeformulier

De huisstijl is 'eenvoudig'.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In april werd de app MobielSchadeMelden geïntroduceerd en vervangt vanaf nu het Europees schadeformulier waarmee na een ongeval schade gemeld wordt.

related partner content for mobile comes here

Slecht leesbaar

Studio Piraat ontwikkelde de identiteit en gebruikersanimatie.  Aanleiding voor de modernisering is dat een op de drie autobezitters het Europees schadeformulier niet gebruiksvriendelijk en slecht leesbaar vindt. De app moet het makkelijker maken om ongevallen af te handelen.

Ook voor fietsers en voetgangers

Via de app worden de eigen gegevens automatisch ingevuld. Het maken van een situatietekening is niet meer nodig, omdat foto’s kunnen worden geüpload. Naast het regelen van de verzekeringszaken biedt de app inzicht in de landelijke ongevalscijfers, waardoor analyses over verkeers(on)veiligheid in kaart kunnen worden gebracht. De app is ontwikkeld voor álle verkeersdeelnemers, dus ook fietsers en voetgangers.

 ‘De eenvoud en gebruiksvriendelijkheid van de app zijn doorvertaald in de huisstijl’, zo meldt het persbericht. Het beeldmerk van MobielSchadeMelden fungeert als een icoon,  de ingedeukte letter &;m&; moet symboliseren waar de app voor is bedoeld.

De beeld- en vormentaal is doorgevoerd binnen de gehele huisstijl. Enerzijds in lijn met de algemene herkenbaarheid van verkeersborden, anderzijds om het gebruik begrijpelijk te maken voor alle verkeersdeelnemers. 

De app is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars, de Politie en verkeerskundig itc-bureau VIA.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in