Overslaan en naar de inhoud gaan

Chemours verbreekt banden met Hill+Knowlton vanwege commissaris Jack de Vries

Voormalig CDA-spindoctor gaat geplaagd bedrijf ook adviseren over communicatie
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Jack de Vries is commmissaris geworden bij Chemours, het bedrijf dat zwaar onder vuur ligt omdat een van haar rechtsvoorgangers, DuPont, teflon maakte met daarin de hulpstof PFOA. DuPont noemde deze stof in zijn eigen documenten en voorschiften al in de jaren ’90 carcinogeen, maar hield de bevindingen achter voor de toezichthoudersen ging door met de uitstoot ervan. Onlangs kwam EenVandaag nog met een dat oud-medewerksters ernstige zwangerschapsproblemen zouden hebben door blootstelling

related partner content for mobile comes here

Volgens  zal  De Vries zijn expertise op het gebied van communicatie en public affairs ter beschikking te stellen aan de directie van Chemours Netherlands. ’Als commissaris heb je een andere rol dan als adviseur, dat hoef ik u niet te vertellen. Je houdt uiteraard in de eerste plaats toezicht. Maar daarnaast ben je ook klankbord en kijk je naar specifieke cases. Daar praat je over met de directie.’

De Vries is sinds zijn vertrek uit de politiek actief als communicatie-adviseur, nu bij Hill+Knowlton strategies Nederland, waar hij strategy director is. Chemours heeft in het verleden gebruik gemaakt van het advies van Hill+Knowlton, en het lag voor de hand dat Chemours die traditie voort zou zetten.

De Vries zegt echter tegen FTM dat de consequentie van zijn benoeming als commissaris is dat ‘de banden zijn doorgeknipt’. Chemours maakt in Nederland volgens hem dus geen gebruik meer van gefactureerde diensten van Hill+Knowlton.

Meer bij

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in