Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam Marketing van start

Een streep door het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau, het Amsterdams Uitburo en Amsterdam Partners. Ze zijn opgegaan in Amsterdam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amsterdam Marketing, dat nu officieel van start is gegaan, wil Amsterdam op de kaart zetten als één van de vijf meest aantrekkelijke metropolen van Europa.

related partner content for mobile comes here

3xB+1
De citymarketing-stichting richt zich op de drie ‘B’s’: bewoners, bezoekers en bedrijven. Hier is een vierde aan toegevoegd, de beïnvloeders. Dat zijn met name media en congresorganisatoren die de doelgroepen bereiken.

Directie
De directie van Amsterdam Marketing wordt gevormd door Frans van der Avert, algemeen directeur, en Eduard Pieter Oud, zakelijk directeur.

Als een van de belangrijkste instrumenten hebben zij het ‘I amsterdam’ in handen, dat bij de Amsterdammers steeds populairder wordt, aldus Ter Avert. Dat is belangrijk, want een sterk draagvlak bij de bewoners is essentieel: ‘Als inwoners van Metropool Amsterdam niet blij zijn met bezoekers, dan kun je het wel vergeten.’

Verbinden
Amsterdam Marketing wil de marketing van de verschillende partijen in de hoofdstad en omgeving ‘verbinden’. Culturele instellingen, bedrijfsleven, universiteiten en gemeentelijke diensten moeten weten dat zij hun marketingambities effectiever kunnen realiseren door de inzet van een centrale marketingorganisatie, vindt ter Avest.

Dat was lange tijd niet vanzelfsprekend, aldus de directeur. ‘De samenwerking en solidariteit waren niet altijd optimaal, waarbij veel partijen vooral voor eigen succes gingen, in essentie een gemiste kans. Juist die onderlinge samenwerking is cruciaal. Dat geldt ook voor de samenwerking tussen Amsterdam en de omliggende gemeenten die deel uitmaken van Metropool Amsterdam.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in