Overslaan en naar de inhoud gaan

Alle jongeren zijn online

Uit de meest recente meting van de Internet Barometer van Interview-NSS blijkt dat 96 procent van alle jongeren tussen de 15 en 24 jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internettoegang onder jongeren steeg met 9 procent ten opzichte van 2003 (toen 88 procent). Ook vijftigplussers kregen iets vaker internettoegang, de groep groeide van 49 procent naar 52 procent in 2004. Het segment 25-49 jaar bleef constant.
Jongeren hebben niet alleen vaker toegang, zij zijn ook vaker de heavy users van het internet. Gemiddeld zijn ze 5,5 dagen per week online tegen 4,4 dagen voor de totale populatie. Daarnaast besteden ze meer tijd per keer dat ze online zijn; 104 minuten versus 88 minuten. Gemeten naar het aantal online minuten per week behoort 64 procent van de jongeren tot de heavy users (meer dan 6 uur per week online), onder de totale populatie was dit 38 procent.

related partner content for mobile comes here

Uit het mediaconsumptieonderzoek dat INTERVIEW-NSS in opdracht van het IAB uitvoerde, bleek al dat jongeren frequente chatters zijn, regelmatig muziekbestanden downloaden en online gamen.

Basis: 15+ populatie, n=2400

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in