Alle jongeren zijn online
Internettoegang onder jongeren steeg met 9 procent ten opzichte van 2003 (toen 88 procent). Ook vijftigplussers kregen iets vaker internettoegang, de groep groeide van 49 procent naar 52 procent in 2004. Het segment 25-49 jaar bleef constant.
Jongeren hebben niet alleen vaker toegang, zij zijn ook vaker de heavy users van het internet. Gemiddeld zijn ze 5,5 dagen per week online tegen 4,4 dagen voor de totale populatie. Daarnaast besteden ze meer tijd per keer dat ze online zijn; 104 minuten versus 88 minuten. Gemeten naar het aantal online minuten per week behoort 64 procent van de jongeren tot de heavy users (meer dan 6 uur per week online), onder de totale populatie was dit 38 procent.
Uit het mediaconsumptieonderzoek dat INTERVIEW-NSS in opdracht van het IAB uitvoerde, bleek al dat jongeren frequente chatters zijn, regelmatig muziekbestanden downloaden en online gamen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBasis: 15+ populatie, n=2400
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid