Overheid lanceert vliegveiligheidcampagne
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) start deze week de vliegveiligheidcampagne'Vlieg als een vogel, denk als een mens'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Met een presentatietoer door Nederland, posters en een speciale website vraagt de IVW aandacht voor belangrijke vliegveiligheidthema's onder luchtruimgebruikers die op zicht vliegen, op basis van de zogeheten Visual Flight Rules (VFR). De campagne wordt ondersteund door de Koninklijke Luchtmacht.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De campagne loopt drie jaar. Elk jaar wordt er een speciaal thema behandeld. Dit jaar is het centrale thema 'zien en gezien worden'tijdens het vliegen. Speciale aandacht gaat uit naar de onderwerpen radiogebruik, transpondergebruik en luchtruimstructuur. Een goede kennis van het luchtruim, bijbehorende afspraken en een goede vluchtvoorbereiding dragen bij aan een verhoging van de veiligheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid