Overslaan en naar de inhoud gaan

AkzoNobel: 1 merkicoon voor consumentenmerken

Als onderdeel van de wereldwijde Decorative Paints marketingstrategie, lanceert AkzoNobel vandaag één wereldwijde merkidentiteit voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft de merken Dulux, Flexa, Levis, Alba, Coral, Sadolin, Marshall, Astral, Bruguer, Dulux Valentine, Incia, Sadolin en Vivechrom.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe strategie moet het aandeel in de wereldwijde consumentenverfmarkt – AkzoNobel’s omzet ligt in deze markt op bijna €5 miljard per jaar- verder uitbreiden. ‘We creëren een wereldomvattend merkicoon, waarin gemeenschappelijkheid op treffende wijze wordt weergegeven’, aldus Sucheta Govil, Global Head of Marketing voor Decorative Paints van AkzoNobel. ‘Toch implementeren we de strategie met de toepasselijke 'local touch' in de markt. Het is onze strategie om ons aanbod van tientallen merken terug te brengen tot een kleiner aantal iconische wereldmerken die indruk maken.’

De nieuwe merkidentiteit wordt eerst uitgerold in Canada, China, India, South East Asia Pacific en Nederland. Andere landen en regio's volgen in de loop van het jaar. Uiteindelijk wordt de nieuwe merkidentiteit in bijna vijftig belangrijke markten ingevoerd.

Daarnaast komt de naam AkzoNobel op de voorkant van verpakkingen, advertenties, productwebsites en overige marketingmaterialen.

‘Er liggen voor ons enorme kansen om rechtstreeks in landelijke en regionale markten te concurreren. Door voor een wereldwijd consequent merkimago te zorgen, kunnen we onze internationale positie vergroten en in meer markten een leidende positie verwerven’, aldus Tex Gunning, Managing Director Decorative Paints. ‘Onze kwaliteitsverven doen veel meer dan alleen oppervlakken beschermen. Sommige van onze producten helpen om het energieverbruik te verminderen, terwijl andere bijdragen tot een betere kwaliteit van de binnenlucht. Samen met de overige eco-premiumproducten in ons assortiment helpen deze verfproducten met bijzondere eigenschappen ons om onze bedrijfsdoelen te realiseren en onze reputatie als 's werelds grootste fabrikant van decoratieve verven verder te versterken.’

De basis van de nieuwe merkidentiteit is het 'Flourish' beeldmerk, dat de wereldwijde Let's Colour-campagne van Decorative Paints moet voorstellen. Het laat een menselijke gedaante en een kleurrijke bloei zien, en komt op alle productverpakkingen voor de Let's Colour-merken te staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in