B the One: een vrouwenblad op persoonlijk profiel


Op 11 november verschijnt vrouwenblad B the One. Volgens bedenker Barbara de Roos is dit tijdschrift uniek omdat de inhoud is afgestemd op het persoonlijke profiel van iedere lezeres.
Oprichtster en uitgever De Roos deed het idee op in Zweden, waar deze manier van uitgeven al eens eerder uitgevoerd is. Via een vragenlijst op internet kan een vrouw invullen hoe haar leven eruitziet en kan ze een aantal keuzes aangeven voor de inhoud van het blad. Aan de hand daarvan ontvangt zij één van de 32 varianten van het magazine.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe insteek is dat hoe meer abonnees er komen, hoe persoonlijker en relevanter de inhoud voor de lezer wordt. De 32 varianten kunnen op termijn worden uitgebreid: als er voldoende abonnees en adverteerders zijn om de extra kosten te dragen.
Barbara de Roos in het persbericht: ‘De 84 tot 100 pagina’s tellende glossy heeft een idealistisch karakter en zal vooral post-materialistische vrouwen aanspreken van 25 jaar en ouder. Dit zijn positieve en avontuurlijke vrouwen die het financieel redelijk tot goed voor elkaar hebben, en tegelijkertijd nieuwsgierig zijn naar wat er nog méér is in het leven. Zo staat er in het eerste nummer een artikel over Lidewij, die haar luxe leven in Nederland verruilde voor een bestaan als wijnboerin op het Franse platteland, lees je over hoe de Italiaanse onderwijzeres Fiorella Agrisani met één sms heel Italië op de been kreeg en vertelt columniste Marijke Kolk over haar eerste meditatieles.’
Afhankelijk van het profiel krijgen lezeressen extra artikelen of een extra katern, waarbij er rekening is gehouden met de lifestyle en levensovertuigingen van de lezeres. Het blad kan voor een meerprijs cadeau gedaan worden met een gepersonaliseerde cover.
B the One zal (nog) niet in de winkels komen te liggen, maar is te bestellen via de website en zal om de twee maanden verschijnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid