'Afspraken adverteerders over steun Metro'
Pas gisteren in de trein las ik een artikel in een bijlage van NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag 15 april over PCM Uitgevers onder de kop 'Nieuws loont niet'. Daar staan een paar aardige nieuwtjes in, zoals het verhaal over het gratis ochtendblad dat de Volkskrant alsnog wil beginnen. Dat PCM daar al niet mee begon wordt de 'uitgeefblunder van de eeuw genoemd'. Maar het aardigste vind ik een uitspraak over adverteerders en Metro.
Dat van de 'blunder van de eeuw' komt op naam van PCM-commissaris Theo Strengers. Later nog heeft de nu vertrekkende PCM-baas Theo Bouwman met Metro gesproken over deelneming. Dat liep spaak op de 'absurd hoge waarde' die Metro zichzelf volgens Bouwman toekende.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMaar dan voert NRC Handelsblad als spreekbuis van adverteerders Bert Kamp van de Rabobank op. Hij verwijt Bouwman en PCM gebrek aan strategisch inzicht en arrogantie. Bouwman deed denigrerend over Metro en Spits en noemde die 'teletekst op papier'.
En dan zegt Kamp: "De adverteerders hadden allang afgesproken om van Metro een succes te maken. Door er van begin af aan in te adverteren. Met die krant bereik je jongeren die anders alleen tegen veel hogere kosten via radio en tv te vinden zijn."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid