Overslaan en naar de inhoud gaan

'Afspraken adverteerders over steun Metro'

Pas gisteren in de trein las ik een artikel in een bijlage van NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag 15 april over PCM Uitgevers onder de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pas gisteren in de trein las ik een artikel in een bijlage van NRC Handelsblad van afgelopen zaterdag 15 april over PCM Uitgevers onder de kop 'Nieuws loont niet'. Daar staan een paar aardige nieuwtjes in, zoals het verhaal over het gratis ochtendblad dat de Volkskrant alsnog wil beginnen. Dat PCM daar al niet mee begon wordt de 'uitgeefblunder van de eeuw genoemd'. Maar het aardigste vind ik een uitspraak over adverteerders en Metro.

related partner content for mobile comes here

Dat van de 'blunder van de eeuw' komt op naam van PCM-commissaris Theo Strengers. Later nog heeft de nu vertrekkende PCM-baas Theo Bouwman met Metro gesproken over deelneming. Dat liep spaak op de 'absurd hoge waarde' die Metro zichzelf volgens Bouwman toekende.

Maar dan voert NRC Handelsblad als spreekbuis van adverteerders Bert Kamp van de op. Hij verwijt Bouwman en PCM gebrek aan strategisch inzicht en arrogantie. Bouwman deed denigrerend over Metro en Spits en noemde die 'teletekst op papier'.

En dan zegt Kamp: "De adverteerders hadden allang afgesproken om van Metro een succes te maken. Door er van begin af aan in te adverteren. Met die krant bereik je jongeren die anders alleen tegen veel hogere kosten via radio en tv te vinden zijn."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in