Overslaan en naar de inhoud gaan

7 redenen om NIET te investeren in zoekmachine marketing!

Deze post is geïnspireerd op dit fantastische artikel van Nicki op SEOmoz en op de gesprekken die ik in de afgelopen jaren heb gevoerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze post is geïnspireerd op dit fantastische artikel van Nicki op en op de gesprekken die ik in de afgelopen jaren heb gevoerd met potentiële klanten.
Deze 7 redenen om niet te investeren in zoekmachine marketing hoor ik zeer regelmatig…..

related partner content for mobile comes here

<1.> Te veel gedoe
Om een website te optimaliseren moet de hele website op de schop! Alles moet veranderd worden, er moet aantrekkelijk geschreven content op, hij moet in een andere code worden geschreven die geen mooie bewegende beelden heeft en dat alleen maar om bezoekers naar de site te krijgen? Belachelijk! Ik heb die website drie jaar geleden laten bouwen en dat heeft toe genoeg tijd en geld gekost. Het heeft me nooit een euro opgeleverd dus waarom zou ik er nu nog meer geld in pompen?

<2.> Wordt toch wel gevonden
Mijn doelgroep weet de weg wel te vinden naar de website. Als ze niet weten hoe ze er moeten komen hoeven ze toch alleen maar de naam van mijn bedrijf in te tikken? En als ze zelfs dat niet willen doen: hoe kunnen het dan ooit goede en trouwe klanten worden? Als zij geen moeite doen, waarom zou ik het dan wel doen?

<3.> Te duur
Adverteren in zoekmachines levert alleen maar kosten op! Ik heb het wel eens geprobeerd en geadverteerd op 10 woorden. Op een gegeven moment betaalde ik wel € 0,50,- per klik om bovenaan te staan! Wie wil dat nou betalen voor een bezoeker!

<4.> Doelgroep zit niet op internet
De doelgroep waar ik op mik zijn vrouwen tussen de 25 en de 35 jaar die middelbaar tot hoger opgeleidt zijn. Je hoeft natuurlijk niet eens verstand te hebben van marketing om te weten dat vrouwen helemaal niets moeten hebben van internet. Bovendien heeft onderzoek aangetoond dat mijn doelgroep een specifiek damesblad leest, dus daarin ga ik adverteren.

<5.> Niemand kijkt naar gesponsorde koppelingen
Ik zit zelf regelmatig op internet en ik heb nog nooit geklikt op een gesponsorde koppeling. Ik kijk er zelfs niet naar. Ik vroeg het laatst bovendien aan mijn secretaresse en die doet het ook nooit. Zo zie je dus maar: dat adverteren in zoekmachines is echt onzin. En dat ik alleen betaal als er op geklikt wordt, is dus ook niet interessant. Er wordt immers niet op geklikt! (Zeg ik toch net!!)

<6.> Geen controle
Iedereen kan wel een zoekmachine gebruiken en op mijn site komen. Als ik ga investeren in zoekmachine marketing dan heb ik totaal geen controle op wie mijn site bezoekt en wat ze daar gaan doen. Het is dus 99% waste wat je binnenhaalt en die ene klant die je er wel door binnenhaalt: wat voor een order waarde kan die nou helemaal hebben! Ik weet wel dat je het allemaal kan meten maar dat kost alleen maar extra tijd.

<7.> Risico
Ik heb wel eens samengewerkt met een bureau die mij gegarandeerd op nummer 1 kon zetten op alle woorden die ik maar wilde! Dat ging hartstikke mooi en ik heb in die maand de beste omzet gedraaid, EVER! Kreeg wel een dikke factuur voor een percentage van mijn omzet van het bureau, maar dat was het me meer dan waard. En toen was ik van de ene op de andere dag helemaal niet meer te vinden op Google. Dus ik bellen met die gasten, maar niemand nam op. Nou geloof me: 1 keer maar nooit meer!

Als je ondanks deze duidelijke argumenten toch eens je licht wilt opsteken over zoekmachine marketing dan kan je dat binnenkort doen op de RSLTSummerschool.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in