Overslaan en naar de inhoud gaan

6 tips van influencer Sophie Milzink aan bureaus

Sophie Milzink heeft meer dan 213K volgers op YouTube en veel ervaring als influencer. Welke tips heeft zij voor bureaus?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

door Femke Goos

related partner content for mobile comes here

Influencers zijn populairder dan ooit. Werk je nog niet met ze samen, dan loop je achter. Echter, zo’n samenwerking vraagt wel de nodige kennis van zaken. Is je briefing aan de influencer bijvoorbeeld niet compleet, dan kunnen de kosten achteraf behoorlijk tegenvallen. Wij vroegen welke tips ze heeft voor bureaus.

1. Niet te commercieel

&;Grote merken willen vaak té commerciële posts. Begrijpelijk omdat een merk zo goed mogelijk naar voren wil komen, alleen heeft dit bij de doelgroep niet het gewenste effect. Het ligt er vaak te dik bovenop dat een post gesponsord is en dat maakt de inhoud minder interessant voor mijn volgers. Wat helpt, is de invulling van de posts overleggen van te voren. Ik ken mijn volgers het best!&;

2. Research

&;Soms vraag ik mij af: heeft deze klant mijn profiel überhaupt wel bekeken? Ik krijg soms verzoeken die totaal niet bij mij passen. Zo ben ik bijvoorbeeld niet het type modemeisje. Een outfit posten? Dat is niet mijn ding! Aan de foto’s op mijn Instagram en mijn vlogs kun je een hele hoop over mij ontdekken. Ik denk dat research erg belangrijk is.&;

3. Communicatie

&;Briefings. Oh jee. Daar gaat het zo vaak mis! Er zijn maar weinig briefings die helemaal compleet zijn. Soms post ik iets en krijg ik later de vraag ‘waarom dit er niet in stond?’ Nou, dat stond dan niet in de briefing! Dat soort dingen kunnen makkelijk voorkomen worden. Daarom: zorg voor waterdichte, complete briefings. Dat scheelt ook feedbackrondes.&

4. Copy suggestie

&;Dit geldt voor elke influencer anders, maar ik vind het erg fijn om in een briefing copy suggesties aangeleverd te krijgen. Dan weet ik welke onderwerpen er zeker weten in moeten staan en wat de klant voor ogen heeft.&;

5. Vrijheid

&;Een zekere mate van vrijheid is fijn! Nogmaals: ik ken mijn volgers het best en weet wat zij graag willen zien…&;

6. No go

&;Soms krijg ik verzoeken waar ik niet op inga. Zoals het verkopen van abonnementen aan tieners. Ik ga echt no way tieners opzadelen met een abonnement. Telemarkingshit is echt een no go.”

Femke Goos is Social Media Manager bij , onderdeel van Isobar Social Embassy

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in