Zegt het voort…


Procter & Gamble startte een mond-tot-mondmarketingprogramma om de eigen producten en die van derden te verkopen, Vocalpoint genaamd. Via internetbanners zijn 600 duizend moeders tussen 28 en 45 jaar, met een groot sociaal netwerk geworven. De Vocalpoint-moeders spreken gemiddeld 25 tot 30 vrouwen per dag, tegen gemiddelde moeders vijf, praten met hen over P&G-producten en delen kortingsbonnen uit. Als tegenprestatie ontvangen ze productmonsters én krijgen ze de mogelijkheid hun mening met P&G te delen. Het programma is succesvol, maar er is ook ethische kritiek: P&G laat het aan de moeders over of de banden met P&G worden onthuld of niet.
Een ander bedrijf dat (onder andere) mond-tot-mondmarketing inzet in hun marketingstrategie is USA Worldwide Insurance. Don Peppers, crm- en klantenwaardegoeroe, is dit bedrijf goed bezig om klantenvertrouwen en langetermijntevredenheid met hun producten op te bouwen. Klanten van USA vertellen elkaar bijvoorbeeld hoe goed het bedrijf voor hen zorgt. En bel je het bedrijf en wil je meer verzekeringen kopen dan je nodig hebt, dan zullen ze je dat eerlijk afraden. De ‘kant van de klant kiezen’ bouwt klantvertrouwen op en is volgens Peppers veruit de nummer 1 indicator voor cross-sellingsuccesBron: Business Week en Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid