Overslaan en naar de inhoud gaan

Bierbrouwers slaan nieuwe wegen in

Zijn mannen al lastig te segmenteren, dat geldt voor jonge mannen in versterkte mate. InBev en Heineken tappen daarom uit een ander…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook in de VS zijn jonge mannen niet meer eenvoudig te segmenteren. Adverteerders hebben dat niet altijd in de gaten en werken vaak met verouderde segmentatietechnieken. Waardoor ze de plank soms flink misslaan. Uit de Leo Burnett Man Study 2005 bleek dat van een internationale groep ondervraagde mannen liefst 74 procent het eens was met de stelling ‘de beeldvorming van mannen in reclame heeft niets te maken met de realiteit’.

related partner content for mobile comes here

Bierbrouwer InBev heeft besloten dat de reclame voor Stella Artois, gericht op Amerikaanse mannen tussen de 21 en 35 jaar oud, niet meer op een traditionele manier (tv, print) moet gebeuren. Gekozen is voor aanwezigheid op (het Amerikaanse) Sundance Filmfestival en andere, onafhankelijke filmfestivals. Reden: veel interactie met de doelgroep, en de mogelijkheid hen van het bier te laten proeven, in een ‘coole setting’. Heineken introduceerde Heineken Light op een soortgelijke, verrassende manier op de Amerikaanse markt: een mega-event met illusionist Criss Angel op het wereldberoemde Times Square en veel interactie met ‘beerbloggers’. Deze marketingtechnieken werken beter en zijn daarnaast vaak goedkoper dan de traditionele technieken, zeggen beide bierbrouwers.
Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in