Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie ziet ze vliegen?

Boeing heeft op 07-08-07 (8 juli 2007 in Nederland) haar nieuwe parel geïntroduceerd; de Boeing 787. De 787 is verkrijgbaar in een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft op (8 juli 2007 in Nederland) haar nieuwe parel geïntroduceerd; de Boeing 787. De 787 is verkrijgbaar in een aantal versies, variërend van een gewone grootte tot aan groot (kleine vliegtuigen bestaan eigenlijk niet). Dit vliegtuigtype moet wellicht de concurrentie aangaan met de superjet van Airbus, de 380, maar vooral met Airbus in het algemeen.

related partner content for mobile comes here

Het voertuig verschilt daarnaast in andere aspecten van alle anderen. Het is voor een overgroot deel van carbon gemaakt (juist, ook dat materiaal waar Formule-1 wagens van gefabriceerd worden) en heeft 20% minder CO2 uitstoot dan andere vliegtuigen. Heel vooruitstrevend van Boeing. Alhoewel Airbus ook pretendeert met de een groener en schoner vliegtuig te hebben.

Maken consumenten bewust een keuze voor een type vliegtuig? Geen idee. In de jaren '80 was de Concorde hip onder yuppen en anno 2007 is iedereen onder de indruk van de Airbus 380. Het is immers het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Boeing verloor door enige traagheid terrein (de laatste introductie was in 1995) en zeker in tijden waarin steeds meer mensen vliegen (dankzij de welbekende lowcost carriers) was een nieuw en modern vliegtuig welkom.

Boeing wil de wereld veroveren met de 787 en het loopt lekker met de vliegtuigjes; 30 klanten hebben zich inmiddels gemeld en er zijn ruim 500 vliegtuigen over de toonbank gegaan. Voor de nieuwsgierigen frequent flyers hierbij het overzicht:

ANA at 50; Air New Zealand at 8; First Choice at 12; Icelandair at 4; Northwest Airlines at 18; JAL at 35; Korean Air at 10; Ethiopian Airlines at 10; Continental Airlines at 25; Air China at 15; Shanghai Airlines at 9; LOT Polish Airlines at 8; Royal Air Maroc at 4; Air Canada at 14; China Eastern Airlines at 15; Vietnam Airlines at 4; International Lease Finance Corp. (ILFC) at 22; LCAL (Low-Cost Aircraft Leasing) at 15; Hainan Airlines at 8; China Southern Airlines at 10; Air India at 27; Kenya Airways at 9; Qantas at 45; Air Pacific at 5; Pegasus at 6; 787 VIPs at 5; Aeromexico at 2; unidentified customer at 2; Monarch Airlines at 6; unidentified customer at 11; CIT Aerospace at 5; Singapore Airlines at 20; Avianca at 10; Nakash Group at 2; Jet Airways at 10; unidentified at 2; unidentified at 2; Azerbaijan Airlines at 3; ALAFCO at 12; unidentified customer at 15; Travel Service at 1; unidentified customer at 8; unidentified customer at 3; unidentified customer at 2; unidentified customer at 5; unidentified customer at 30.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in