Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer ruimte voor echte innovatie

Het denken over productontwikkeling is de laatste decennia niet veranderd. Alleen de technieken zijn verbeterd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het heeft hem verbaasd. Roderick White herlas onlangs zijn eigen boek Consumer Product Development. De inhoud ging nog steeds op. Terwijl hij het boek meer na dertig jaar geleden geschreven heeft.

related partner content for mobile comes here

Had hij zo’n vooruitziende blik dan? Niet echt, constateert hijzelf. Het hele productontwikkelingsproces, waarbij onderweg nog steeds zo ontzettend veel would-be producten afvallen, is eigenlijk nog steeds hetzelfde. Wat veranderd is, betreft vooral technieken en computerkracht. En vooruit, zegt White, we zijn met z’n allen ook iets verder met ons gedachtegoed over creatief denken en hoe creatieve processen het beste georganiseerd kunnen worden.

Komt ook omdat bedrijven de laatste jaren zo druk zijn geweest met kostenbesparingen, outsourcing, BPR en andere niet-creatieve processen. Nu iedereen lekker lean en mean is, is er weer ruimte voor echte, door innovatie gedreven, organische groei.

Daarbij is kennis van en inzicht in de eisen en wensen van consumenten essentieel. En gelukkig kunnen we op dat terrein wel gebruikmaken van vooruitgang. Met name door inzet van nieuwe onderzoekstechnieken, denk aan neurale marketing, en andere observatietechnieken, waarbij fysieke reacties op prikkels van buitenaf (nieuwe producten, verpakkingen, et cetera) kunnen worden gemeten.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in