Weer ruimte voor echte innovatie
Het heeft hem verbaasd. Roderick White herlas onlangs zijn eigen boek Consumer Product Development. De inhoud ging nog steeds op. Terwijl hij het boek meer na dertig jaar geleden geschreven heeft.
Had hij zo’n vooruitziende blik dan? Niet echt, constateert hijzelf. Het hele productontwikkelingsproces, waarbij onderweg nog steeds zo ontzettend veel would-be producten afvallen, is eigenlijk nog steeds hetzelfde. Wat veranderd is, betreft vooral technieken en computerkracht. En vooruit, zegt White, we zijn met z’n allen ook iets verder met ons gedachtegoed over creatief denken en hoe creatieve processen het beste georganiseerd kunnen worden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaKomt ook omdat bedrijven de laatste jaren zo druk zijn geweest met kostenbesparingen, outsourcing, BPR en andere niet-creatieve processen. Nu iedereen lekker lean en mean is, is er weer ruimte voor echte, door innovatie gedreven, organische groei.
Daarbij is kennis van en inzicht in de eisen en wensen van consumenten essentieel. En gelukkig kunnen we op dat terrein wel gebruikmaken van vooruitgang. Met name door inzet van nieuwe onderzoekstechnieken, denk aan neurale marketing, en andere observatietechnieken, waarbij fysieke reacties op prikkels van buitenaf (nieuwe producten, verpakkingen, et cetera) kunnen worden gemeten.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid