Overslaan en naar de inhoud gaan

Pitchtalk 2: televisie 2.0

Ronnie Overgoor praat in het tweede deel van Pitchtalk over de televisie in de toekomst. Wat gaat er allemaal veranderen en hoe moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deelnemers aan dit video-interview zijn ditmaal Hans Bakker, ceo Amsterdam RAI, Michiel Buitelaar, directeur Consumentenmarkt bij KPN en Dick van der Graaf, commercieel directeur Endemol.

related partner content for mobile comes here

Een korte bloemlezing:

Hans Bakker heeft plannen voor een ambitieus narrowcasting-project: ‘We zijn van plan om 100 miljoen euro te stoppen in een verbouwing en herpositionering van Amsterdam RAI, en hebben het voornemen om te starten met narrowcasting. Daarnaast willen we de gewone bewegwijzeringsborden vervangen door televisieschermen.’

Dick van der Graaf: ‘Doelgroepen worden ondanks de fragmentatie en segmentatie niet alleen beter bereikbaar, maar er komen ook andere afrekenmodellen waarbij je slechts betaalt voor degene die je bereikt. Maar: de komende periode wordt voor de meeste adverteerders wel minder omdat ze eerst tussen de traditionele media en de opkomst van nieuwe media moeten kiezen, en die keuzes kunnen een risico met zich meebrengen.’

Van der Graaf: ‘Op dit moment zie je een gevecht om de consument. Adverteerders claimen consumenten, hun gegevens. Dat werkt niet meer.’

Commercials krijgen een nieuwe vorm. Michiel Buitelaar: ‘Uit onze eerste ervaringen blijkt dat zogenaamde klikbare commercials (tijdens de commercial een pop-up met details en een aanbieding) met grote intensiteit worden bekeken. Daarnaast wordt de zoekmachine, Google, of voor mijn part de Vara- of de KPN-zoekmachine belangrijk. Voor adverteerders is een rol in de navigatie heel erg belangrijk. Begin volgend jaar starten we met IP-tv. Dan kun je meteen met een gids beginnen, met variaties op adverteren, op een internetachtige manier. Ik denk zelf aan een dienst die Amazon ook biedt: “Other people who bought this product, also bought this”. En dat dan toepassen voor de elektronische gids. De rol van de broadcaster wordt hierdoor een stuk minder.’

Consumenten zijn daarnaast zelf in staat te programmeren. Buitelaar: ‘Kijk naar weblogs, je ziet dat daar hele mooie en rare dingen worden gemaakt. IP-tv gaat die kant op.’

Een verslag van het gesprek staat in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt. De video van de hele discussie is vanaf woensdag te bekijken op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in