Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom websites klanten wegjagen

Veel bedrijven worstelen met de e-commerce paradox: wie elektronisch zakendoet vanuit traditionele denkpatronen slaat de bal volledig mis,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De service op de meeste sites is zo slecht dat ze hun bezoekers massaal weer het retailkanaal injagen. Guido Thijs heeft de afgelopen jaren alle onderzoeken over online customer service verzameld en komt in het novembernummer van Tijdschrift voor Marketing tot enkele schokkende conclusies. Zo duurt het recht-toe-recht-aan bestellen van een bekend product via een website 8 tot 12 minuten, via een call center slechts 3 minuten. In een ander onderzoek gaf 60 procent van de klanten zonder internetervaring aan in de toekomst bij dezelfde leverancier te willen kopen, tegen 43 procent van de internetklanten van diezelfde leveranciers.

related partner content for mobile comes here

Met wat er allemaal mis kan gaan heeft u zelf ook ongetwijfeld ervaring. Guido Thijs heeft deze ervaringen verzameld in zijn boek ‘Waarom websites klanten wegjagen’ en vertelt ook welke leerpunten hier in zitten voor marketeers. Het boek verschijnt eind deze maand bij Samsom voor een prijs van f 49,50. U kunt voorintekenen op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in