Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merk verliest z'n waarde

Het A-merk is ernstig aan het devalueren. De moderne consument associeert zich niet meer met een merk als Coca-Cola, Nike of Benetton. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek, waaraan ongeveer 5200 mensen meewerkten, wordt binnen twee à drie maanden gepubliceerd. Dat zei directeur Roland van Kralingen van de Positioneringsgroep gisteren op het jaarcongres Consumententrends 2001 in Geertruidenberg te verwachten. Van Kralingen heeft de resultaten van Ehrenberg geanalyseerd. De mensen die aan het onderzoek meewerkten, kregen 42 consumentenproducten voorgelegd. Daaruit kwam naar voren dat merken weinig waardering meer krijgen als statussymbool, legde Van Kralingen uit. “Dit is een fragmentatiebom in de marketingwereld, want op die consumentenprofielen is de hele marketinggedachte gebaseerd.” Volgens Van Kralingen heeft de consument andere dingen gevonden om status aan te ontlenen, zoals wat iemand doet in zijn leven. “Vroeger was de gedachte: zeg me wat u consumeert en ik weet wie u bent, maar nu wordt het: zeg me wat u doet en ik weet wie u bent.” Tussen denkbeeld en consumeren zit weinig verschil meer. “In het onderzoek werd maar in 5 procent van de gevallen een afwijking geconstateerd.” Uit het onderzoek blijkt overigens dat jongeren een uitzondering vormen. Zij zijn nog bezig hun identiteit te bepalen en gebruiken daar wel merken voor.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in