Overslaan en naar de inhoud gaan

Topman United Airlines is ‘Communicator van het Jaar 2017’, maar laat dat allerminst blijken

Oscar Munoz, de CEO van United Airlines, is door PRWeek uitgeroepen tot Communicator van het Jaar 2017, maar laat niet erg blijken dat hij…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Oscar Munoz, de CEO van United Airlines, is tot Communicator van het Jaar 2017, maar laat niet erg blijken dat hij deze titel verdient.

related partner content for mobile comes here

'Slimme en toegewijde leider'

De topman van United Airlines wordt als charismatisch omschreven door PR Week, dat hem prijst voor de gedrevenheid waarmee hij het tobbende United weer gezond wil maken. Munoz ontziet zichzelf daarbij niet. Slechts twee maanden na een harttransplantatie te hebben ondergaan, keerde hij in maart 2016 fulltime terug.

‘Munoz heeft laten zien dat hij een slimme, toegewijde en uitstekende leider is die de waarde van de communicatie begrijpt’, aldus PR Week. 

Toch liet hij daar gisteren weinig van zien ging van een passagier die met geweld van een vlucht van United werd verwijderd.  

Bagatelliseren

Munoz kwam met een reactie en excuses ook naar de passagiers, maar gebruikte daarbij eufemistisch het woord re-accommodate. Dat viel helemaal niet goed.

Ook later bagatelliseerde de topman het incident en legde de verantwoordelijkheid ervoor geheel neer bij de passagier. In een aan zijn medewerkers weet hij de affaire aan het ‘disruptive’ en agressieve gedrag van de man.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in