Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media belangrijk voor 28 procent VS-shoppers

28 procent van de Amerikaanse feestdagenshoppers is beïnvloed door social media, blijkt uit onderzoeker van comScore.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 28 procent die aangeeft dat social media van invloed was op de aankoop, zegt 13 procent dat consumer generated reviews van belang waren, 11 procent keek naar een review van een expert, 7 procent keek naar een Facebook-pagina waar speciale aanbiedingen werden gegeven, 5 procent keek voor kortingen/aanbiedingen op Twitter en drie procent deed een aankoop naar aanleiding van een tweet van iemand die hij/zij volgt.

related partner content for mobile comes here

Comscore geeft ook aan dat er in de eerste ‘36 dagen van het 2009 feestdagenseizoen’ (dat begon op 1 november) er een groei in uitgaven van drie procent te zien is, in vergelijking met vorig jaar. Er is zo’n 16 miljard dollar uitgegeven.

In de eerste week van december gaven de Amerikanen 4,6 miljard uit, dat is meer dan welke week in 2008 dan ook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in