Overslaan en naar de inhoud gaan

Snelle beelden werken

Commercials van nu zitten vaak vol met snelle beelden die niet voor iedereen te volgen zijn. Zulke fast editing lijkt ten koste te gaan van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe meer shots in een tv-commercial te zien zijn, hoe lastiger het verhaal te volgen is. Toch gaan reclamemakers ermee door. Dat komt doordat ze een ervaring willen bieden. Maar de kijker zit daar niet echt op te wachten. Onderzoek laat zien dat kijkers er vaak moeite mee hebben om de inhoud van de snelle filmpjes te reconstrueren. Volgens sommige critici betekent dit dat reclamemakers de verkeerde aanpak hanteren.

related partner content for mobile comes here

Ze zouden te veel gericht zijn op hun eigen voorkeur en te weinig rekening houden met het doel van reclame. En dat was en is: de consument vertellen wat er te koop is. Toch is fast editing meer dan een hobby van creatieven. Door in een bestek van 30 seconden een verhaaltje tot leven te wekken, worden commercials spannender. Dat niet tot in detail wordt verteld wat de voordelen zijn van het merk, is niet zo’n bezwaar: dat willen de meeste tv-kijkers ook helemaal niet. Zij willen worden vermaakt en even worden meegezogen in een andere wereld. Als het merk daarmee de sympathie van de consument kan winnen, dan komt die boodschap later wel.

bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in