Snelle beelden werken
Hoe meer shots in een tv-commercial te zien zijn, hoe lastiger het verhaal te volgen is. Toch gaan reclamemakers ermee door. Dat komt doordat ze een ervaring willen bieden. Maar de kijker zit daar niet echt op te wachten. Onderzoek laat zien dat kijkers er vaak moeite mee hebben om de inhoud van de snelle filmpjes te reconstrueren. Volgens sommige critici betekent dit dat reclamemakers de verkeerde aanpak hanteren.
Ze zouden te veel gericht zijn op hun eigen voorkeur en te weinig rekening houden met het doel van reclame. En dat was en is: de consument vertellen wat er te koop is. Toch is fast editing meer dan een hobby van creatieven. Door in een bestek van 30 seconden een verhaaltje tot leven te wekken, worden commercials spannender. Dat niet tot in detail wordt verteld wat de voordelen zijn van het merk, is niet zo’n bezwaar: dat willen de meeste tv-kijkers ook helemaal niet. Zij willen worden vermaakt en even worden meegezogen in een andere wereld. Als het merk daarmee de sympathie van de consument kan winnen, dan komt die boodschap later wel.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altenabron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid