Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketeers hebben meer onlinekennis, maar zetten internet nog te weinig in'

Wat vinden interactieve marketingbureaus eigenlijk van het online kennisniveau van hun klanten? Tijdschrift voor Marketing maakte een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdschrift voor Marketing verzamelde de gegevens van een groot aantal interactieve marketing(communicatie)bureaus. De lijst is terug te vinden in het juli/augustusnummer, dat deze week op de mat valt. De bureaus kregen daarnaast ook een aantal vragen voorgeschoteld, onder andere over het onlinekennisniveau van de marketeer.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt: de meeste respondenten vinden dat hun klanten zeker hebben bijgeleerd over internet, maar het niveau verschilt. Marketeers zetten echter onlinemiddelen nog te beperkt in.

Een greep uit de reacties:

‘Men heeft de klok zeker horen luiden. Een aantal klanten weet goed wat ze willen en is uitstekend geïnformeerd.’
‘De kennis van onze klanten varieert, maar is gemiddeld redelijk hoog. Maar over het algemeen valt de beperkte kennis van de mogelijkheden van online-adverteren op. De meeste adverteerders zijn nog steeds aan het pionieren of ze blijven in de inzet van onlinemiddelen erg aan de oppervlakte.’
‘Het kennisniveau ligt op een redelijk niveau, men weet wie de spelers zijn en hoe 'online' werkt. Wel is het zo dat specifieke toepassingen van 'online media' (denk aan integratie van Hyves, YouTube of MSN) een bepaald inzicht en creativiteit verlangen wanneer deze ingezet worden.’

Volgens anderen blijven veel marketeers achter wat betreft algemene onlinekennis, zo wordt gezegd dat marketeers blijven hangen in traditionele denkbeelden over communicatie:‘Interactieve communicatie is vaak 'erbij' en krijgt niet de aandacht die het zou moeten krijgen.’ ‘Het kennisniveau verschilt sterk en hangt samen met de branche waarin een organisatie opereert en de concurrentie die men ervaart.’ En: ‘Helaas worden we laat in het proces betrokken, hierdoor is niet altijd het meest optimale te behalen.’

Het hele artikel en de lijst zijn terug te vinden in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in