Roddelbladen scoren niet alleen bij de kapper


Nu de interviewer zich er nauwelijks meer mee bemoeit, blijkt het bereik van roddelbladen vrijwel dubbel zo hoog als tot nu toe gemeten. Dat van de blootbladen schiet met éénderde omhoog. Directeur Costa Tchaoussoglou van de NOM noemt dit het gêne-effect: 'Zonder interviewer durven mensen ervoor uit te komen dat bloot en roddel wel degelijk hun belangstelling hebben.'
En omdat de interviewer ook niet meer hoeft te worden geïmponeerd met dure managementbladen en intellectuele opiniebladen, blijkt het bereik daarvan fiks te zijn gekrompen. Landelijke kranten komen er in de nieuwe opzet beter vanaf, omdat veel kranten zo her en der terloops worden ingezien. Opgejaagd door de telefonische enquêteur vergaten veel onderzochten die kranten te noemen. In het rustigere tempo van het nieuwe onderzoek werden veel vaker landelijke kranten genoemd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok sport-, interieur- en tuinbladen blijken duidelijk minder te worden gelezen dan werd aangenomen. Dat komt doordat bij de telefonische enquêtes mensen veel titels uit deze categoriën verwarden. Directeur Bart Soels van mediabureau OMD denkt dat de nieuwe cijfers hun uitwerking op de advertentiemarkt niet zullen missen. 'Vooral die bladen die nu een lager bereik hebben, zullen dat merken. Dat was een uitkomst die de markt niet had verwacht.'
Bron: De Volkskrant
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid