Rijk worden door verkoop van virtuele producten
Van Diesel wist ik al dat zij actief haar collectie verkoopt binnen de virtuele wereld van PlayStation home (zie deze link en klik op ingame economy voor een casebeschrijving), maar nu lijkt Xbox ook actief alle merken uit te nodigen digitale kleding te ontwerpen voor ingame avatars van Xbox gamers. Merken als Adidas en Quicksilver zijn al verkrijgbaar.
Het is interessant om te zien dat meer en meer bedrijven de potentie zien om consumenten op een nieuwe manier te beraken. Met name deze nieuwe vormen van ingame merkpromotie vind ik interessant. De kleding is te koop via de Xbox live omgeving hier op internet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
In mijn boek over gaming & branding dat volgend jaar bij Kluwer uitkomt zal ik nog veel meer cases beschrijven.
Voorlopig houdt ik een blog bij met alles wat ik tegenkom en gerelateerd is aan mogelijkheden voor merken om gaming in te zetten als marketing tool op www.gamingandbranding.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid