Amstel introduceert online tool Teamlink


Amstel komt met Teamlink, een online tool voor amateurvoetballers. Vandaag gaf oud-voetballer Pierre van Hooijdonk hiervoor, samen met zijn huidige voetbalteam - het vierde elftal van V.V. Steenbergen, de aftrap in de kantine van de Amstelveense amateurclub RODA ’23.
De Amstel-applicatie toont automatisch het programma, de stand en de uitslagen van de KNVB, statistieken en wedstrijdverslagen. Ook is in Teamlink een automatische planner opgenomen waarin men eenvoudig kan aangeven of men wel of niet aanwezig zal zijn bij de volgende wedstrijd, wie er rijdt en wie de tenues wast. Daarnaast kunnen teams en supporters foto’s delen en berichten sturen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe applicatie kan ook op social networks gebruikt worden.
De online tool is een ‘brand utility’, aldus Chris Lakens, marketingmanager Amstel: ‘Teamlink maakt de Amstel-merkwaarden, verbondenheid en vriendschap tastbaar voor consumenten.’
Lakens vervolgt: ‘Met Teamlink zet Amstel online niet zozeer in als bereiksmedium, maar vooral als kanaal. We krijgen hiermee op een relevante en onderscheidende manier meer interactieve relaties met consumenten. Wij gaan voor hen al het geregel uit handen nemen, waardoor er meer tijd is voor lol met de mannen onder elkaar. Uiteindelijk past dat immers bij de kern van Amstel.’
Op de site wordt alles uitgelegd middels #039;s">video's.
2009 ontwikkelde de online tool. Jeroen de Bakker: ‘Teamlink is een nieuwe vorm van reclame. Reclame die niet voelt als reclame. Het is een dienst, geen boodschap. Met Teamlink ‘embedden’ we Amstel nog meer in het dagelijks leven van consumenten.’
Teamlink zal de komende tijd verder worden uitgebouwd worden met aanvullende diensten. De tool wordt in ieder geval zo snel mogelijk geschikt gemaakt voor gebruik op de meest gangbare mobiele telefoons.
Op onder andere www.teamlink.nl kun je je eigen Teamlink activeren. De introductie wordt ondersteund door middel van online advertising, print en een tv-commercial, waarin ook weer Pierre van Hooijdonk en zijn team te zien zullen zijn.
Strategie & concept: 2009 en BST Brands
Ontwikkeling brand utility: 2009 in samenwerking met ISM en US Media
Communicatieconcept, TV- en printcampagne: Doom&Dickson
Online campagne & guided tour: 2009
PR: Amstel en Newslab
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid