Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel introduceert online tool Teamlink

Amstel komt met Teamlink, een online tool voor amateurvoetballers. Vandaag gaf oud-voetballer Pierre van Hooijdonk hiervoor, samen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

komt met , een online tool voor amateurvoetballers. Vandaag gaf oud-voetballer Pierre van Hooijdonk hiervoor, samen met zijn huidige voetbalteam - het vierde elftal van V.V. Steenbergen, de aftrap in de kantine van de Amstelveense amateurclub RODA ’23.

related partner content for mobile comes here

De Amstel-applicatie toont automatisch het programma, de stand en de uitslagen van de KNVB, statistieken en wedstrijdverslagen. Ook is in Teamlink een automatische planner opgenomen waarin men eenvoudig kan aangeven of men wel of niet aanwezig zal zijn bij de volgende wedstrijd, wie er rijdt en wie de tenues wast. Daarnaast kunnen teams en supporters foto’s delen en berichten sturen.

De applicatie kan ook op social networks gebruikt worden.

De online tool is een ‘brand utility’, aldus Chris Lakens, marketingmanager Amstel: ‘Teamlink maakt de Amstel-merkwaarden, verbondenheid en vriendschap tastbaar voor consumenten.’

Lakens vervolgt: ‘Met Teamlink zet Amstel online niet zozeer in als bereiksmedium, maar vooral als kanaal. We krijgen hiermee op een relevante en onderscheidende manier meer interactieve relaties met consumenten. Wij gaan voor hen al het geregel uit handen nemen, waardoor er meer tijd is voor lol met de mannen onder elkaar. Uiteindelijk past dat immers bij de kern van Amstel.’

Op de site wordt alles uitgelegd middels ;s">video's.
ontwikkelde de online tool. Jeroen de Bakker: ‘Teamlink is een nieuwe vorm van reclame. Reclame die niet voelt als reclame. Het is een dienst, geen boodschap. Met Teamlink ‘embedden’ we Amstel nog meer in het dagelijks leven van consumenten.’

Teamlink zal de komende tijd verder worden uitgebouwd worden met aanvullende diensten. De tool wordt in ieder geval zo snel mogelijk geschikt gemaakt voor gebruik op de meest gangbare mobiele telefoons.

Op onder andere kun je je eigen Teamlink activeren. De introductie wordt ondersteund door middel van online advertising, print en een tv-commercial, waarin ook weer Pierre van Hooijdonk en zijn team te zien zullen zijn.

Strategie & concept: 2009 en BST Brands
Ontwikkeling brand utility: 2009 in samenwerking met ISM en US Media
Communicatieconcept, TV- en printcampagne: Doom&Dickson
Online campagne & guided tour: 2009
PR: Amstel en Newslab

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in