Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordaantal joint promotions in 2011

Was 2010 al een recordjaar voor het aantal gevoerde joint promotions, in 2011 was dat opnieuw het geval.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe cijfers werden door Sander Schoneveld van Promotionals Partners gepresenteerd op het eigen KISS event. Promotional Partners registreerde in 2011 in totaal 7.385 landelijke joint promotions. Dat is een stijging van 13,5 procent ten opzichte van 2010, dat met 6.503 joint promotions ook al een recordjaar was.

related partner content for mobile comes here

Sinds Promotional Partners alle joint promotions registreert, is het aantal joint promotions bijna vertienvoudigd met 811 in 1996 tot 7.385 vorig jaar. Opvallend is de explosieve stijging van het aantal gevoerde prijsacties met 65% ten opzichte van 2010. Voornaamste reden hiervoor is het aanhouden van de financiële crisis. Hierdoor staan budgetten onder druk en is sales awareness nog belangrijker. 'Omzet genereren op korte termijn is dan aantrekkelijker en men prefereert dan prijsacties(korting) die direct resultaat opleveren boven kansacties, die doorgaans voornamelijk loyaliteit opleveren', aldus Schoneveld.

Het aantal cadeau-acties is ook sterk gedaald (van 25% in 2010 naar 16,5% in 2011) als gevolg van krappere budgetten. Aanvullende reden van de daling van het aantal cadeau-acties is het ontbreken van een groot evenement als de EK of WK in 2011. Het aantal kansacties steeg in 2011 met 9% ten opzichte van 2010.

Met het uitblijven van de economische groei en de komst van het EK en de Olympische spelen in juni, juli en augustus, is de verwachting dat het aantal joint promotions wederom zal stijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in