Recordaantal joint promotions in 2011
De nieuwe cijfers werden door Sander Schoneveld van Promotionals Partners gepresenteerd op het eigen KISS event. Promotional Partners registreerde in 2011 in totaal 7.385 landelijke joint promotions. Dat is een stijging van 13,5 procent ten opzichte van 2010, dat met 6.503 joint promotions ook al een recordjaar was.
Sinds Promotional Partners alle joint promotions registreert, is het aantal joint promotions bijna vertienvoudigd met 811 in 1996 tot 7.385 vorig jaar. Opvallend is de explosieve stijging van het aantal gevoerde prijsacties met 65% ten opzichte van 2010. Voornaamste reden hiervoor is het aanhouden van de financiële crisis. Hierdoor staan budgetten onder druk en is sales awareness nog belangrijker. 'Omzet genereren op korte termijn is dan aantrekkelijker en men prefereert dan prijsacties(korting) die direct resultaat opleveren boven kansacties, die doorgaans voornamelijk loyaliteit opleveren', aldus Schoneveld.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet aantal cadeau-acties is ook sterk gedaald (van 25% in 2010 naar 16,5% in 2011) als gevolg van krappere budgetten. Aanvullende reden van de daling van het aantal cadeau-acties is het ontbreken van een groot evenement als de EK of WK in 2011. Het aantal kansacties steeg in 2011 met 9% ten opzichte van 2010.
Met het uitblijven van de economische groei en de komst van het EK en de Olympische spelen in juni, juli en augustus, is de verwachting dat het aantal joint promotions wederom zal stijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid