Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio- en tv-bestedingen groeien met dubbele cijfers

Zowel de netto reclamebestedingen op de radio als op tv laten in het derde kwartaal van dit jaar een groei met dubbele cijfers zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo meldt RAB (Radio Advies Bureau), dat de bestedingen op de radio in het derde kwartaal zijn gestegen met bijna 16 pct: van ruim 41 miljoen (derde kwartaal 2006) naar 47 miljoen euro (dezelfde periode dit jaar). De netto uitgaven aan tv-reclame zijn volgens Spot gestegen met 11 pct tot een bedrag van ruim 170 miljoen euro. Dit is een toename van 17 miljoen euro ten opzichte van de 154 miljoen euro die in het derde kwartaal vorig jaar werd omgezet. Door de stijging van de radiobestedingen wordt een toename in de eerste drie kwartalen gehaald van 4,1 pct, van ruim 162 naar 169 miljoen euro. De belangrijkste stijgers binnen de radiomarkt zijn financiële dienstverlening, voedingsmiddelen, media, zakelijke dienstverlening en recreatie. RAB-directeur George Bohlander: 'Er is vanaf eind vorig jaar een duidelijke positieve tendens zichtbaar, die zich in 2007 onverminderd voortzet.' Voor geheel 2007 verwacht Bohlander dat de stijging van de radiomarkt 'het gemiddelde percentage van de gehele mediamarkt zeker zal overtreffen'. Op tv laten volgens Spot-directeur Paul van Niekerk vooral traditionele adverteerders als fast movers een sterk vertrouwen in het medium zien. Meer geadverteerd werd er voor zuivelprodukten, wasmiddelen en lichaamsverzorging. Ook de detailhandel liet een flinke stijging zien, vooral bij woninginrichting. Daarnaast zijn de energiebedrijven geleidelijk aan weer meer aan het investeren in hun communicatie. Van Niekerk: 'De stijging kan deels verklaard worden door het gunstige economische klimaat. De consumptie ontwikkelt zich goed en dit biedt ruimte om de advertentiebudgetten van basisprodukten te laten stijgen.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in