Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel impact inhakers Prinsjesdag

De inhaakadvertenties rond Prinsjesdag in de dagbladen hebben de nodige impact gehad. Niet alleen in Den Haag, maar ook bij de consument.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt volgens Cebuco uit de Reclame Reactie Onderzoeken (RRO). Er komt uit naar voren dat inhaakadvertenties aantoonbaar meer aandacht krijgen en ook positiever worden beoordeeld.
Dit jaar hebben ruim 10 adverteerders flink in de Nederlandse dagbladen uitgepakt rond Prinsjesdag. Telegraaf Media Nederland en Cebuco hebben daarvan 3 advertenties aan onderzoek onderworpen: Jumbo, Bolletje en Rijdend Nederland, de lobby van ondermeer Bovag en RAI. De drie dagbladadvertenties waren allemaal een hele pagina full colour.

related partner content for mobile comes here

Reclame Reactie Onderzoek geeft inzicht in de impact van printadvertenties. De resultaten laten zien dat de drie advertenties over de gehele linie uitzonderlijk goed hebben gescoord. Gemiddeld heeft 72 pct van de Telegraaf-lezers naar de advertenties gekeken, waarbij de norm voor 1/1 full colour advertenties 67 pct is. Uiteindelijk blijkt tweederde van de krantenlezers de adverteerder te hebben herkend.

De drie bestudeerde inhaakadvertenties blijken zowel qua advertentiebereik als qua aandacht aanzienlijk meer impact gerealiseerd te hebben in vergelijking met ‘gewone’ 1/1 full colour advertenties. De herkenning van de adverteerder is zelfs 20 pct hoger dan bij de doorsnee kleurenadvertentie.

Ook de likability van de advertenties is hoog. Gemiddeld geven de krantenlezers de inhakers een 7,5 als rapportcijfer, aanzienlijk hoger dan de 6,8 voor een gemiddelde uiting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in