Nuon misleidt met reclamecampagne
Energiebedrijf Nuon misleidt het publiek met zijn reclame-uitingen waarmee het bedrijf zich presenteerde als milieu- en klimaatvriendelijk,…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De Commissie heeft veel bezwaren tegen de campagne. ’Nuon gaat te ver met de bewering dat een geplande nieuwe kolencentrale in de Eemshaven tachtig procent minder CO2 zal uitstoten dan andere’, aldus de RCC. Ook vindt de Commissie het misleidend om van 'schone kolen' te spreken.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Niels de Heij, campagneleider klimaat en energie bij Greenpeace Nederland: ‘Nuon misleidt niet alleen politici en consumenten, maar schaadt met deze reclamecampagne de gehele aanpak van het klimaatprobleem. Het is goed dat de Reclame Code Commissie hier een duidelijk lijn trekt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid