Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: sterke groei search, e-mailmarketing en online display-advertising

Forrester Research onderzocht de Europese bestedingen in search, e-mailmarketing en en online display advertising en neemt een kijkje in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Europa komt dat in 2012 neer op meer dan 8 miljard euro. Nu ligt dat bedrag op 4,5 miljard euro. In Nederland staan de bestedingen dit jaar nog op 57 miljoen euro, in 2012 zal dat 172 miljoen euro bedragen.

related partner content for mobile comes here

Ook e-mailmarketing groeit: in 2012 bedragen de bestedingen in Europa bijna 2,3 miljard euro. 60 procent van alle bestedingen gebeurt in de landen Duitsland, Groot Brittannië en Frankrijk. Nederland, Italië en Spanje zijn samen goed voor een 0,5 miljard euro.

De marketeer krijgt daarnaast meer vertrouwen. Groeiende online populaties en meer ervaring met online marketing zorgen voor een positievere houding bij marketeers ten opzichte van de online kanalen, wat leidt tot meer investeringen. Daarnaast helpt het dat steeds meer consumenten online kopen en een breedbandabonnement afsluiten.

Het niveau van adverteren stijgt, aldus Forrester. De komende jaren verschuiven meer advertentiegelden naar online, wat leidt tot meer video-advertenties en meer interactiviteit in advertisingformats. De uitgaven in online display-advertising zullen daarom de komende vijf jaar verdubbelen. Website-uitgevers bieden adverteerders daarnaast steeds meer mogelijkheden in het volgen van consumenten online. CPM-kosten zullen daarom stijgen, aldus Forrester.

De grootste trends in search de komende jaren, volgens Forrester:

De trends in e-mailmarketing:

En de trends in online display-advertising:

De 3 aparte onderzoeken zijn op te vragen bij Forrester Research.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in