Plan A
Marks&Spencer, het bekende Britse warenhuisketen, heeft een ambitieus vijfjaren plan gemaakt, het zogenoemde Plan A. In die vijf jaar moet Marks & Spencer heel wat doen om zich een verantwoorde en duurzame onderneming te noemen.
Marks & Spencer roept niet alleen dat goede voornemens heeft, ze wil het ook echt nakomen. De tussenstand wordt dan bijgehouden op de site en zal natuurlijk ook in de fysieke winkels merkbaar zijn. Daarnaast wil M&S ook haar klanten bewust maken van het belang van deze omslag. Daarvoor kan men de Footprint Calculator doen (in samenwerking met het WWF).
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaNiet alleen online wordt Plan A gecommuniceerd, ook in de winkels worden bezoekers op de ambitie van M&S gewezen. Bij alle kassa's wordt bijvoorbeeld opgeroepen om niet elke keer een nieuw tasje te vragen en waarom je dat niet zou moeten doen. Ook liggen bij de kassa's folders met daarin de samenvatting van Plan A (op milieuvriendelijk papier natuurlijk).
'Groen' en verantwoord ondernemen is misschien heel bonton dit moment, maar ook heel noodzakelijk. Door de introductie Plan A gaat M&S weliswaar mee met de trend, maar presenteert het zich bovenal als een verantwoordelijke organisatie. Dat ze daarbij ook veel sympathie oproepen is natuurlijk een pluspunt. Wie volgt in Nederland?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid