Overslaan en naar de inhoud gaan

Van der Lans wint SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2007

Ralf van der Lans (nu werkzaam als docent aan de RSM, maar gepromoveerd aan de Universiteit van Tilburg) heeft woensdagmiddag de SAP-PIM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ralf van der Lans (nu werkzaam als docent aan de RSM, maar gepromoveerd aan de Universiteit van Tilburg) heeft woensdagmiddag de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs gewonnen met zijn proefschrift .

related partner content for mobile comes here

Het van Van der Lans (midden op de foto, met de andere genomineerden) gaat over hoe consumenten producten vinden in het winkelschap. Met behulp van een technologie gebaseerd op oogbewegingsanalyse is onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van consumenten. Tevens is gekeken hoe bij de ontwikkeling van verpakkingen rekening kan worden gehouden met het zoekgedrag van consumenten.

De jury was zowel onder de indruk van het wetenschappelijk niveau als de praktische toepasbaarheid van het werk van Van der Lans.

Hans Molenaar van PIM en juryvoorzitter over de winnaar:
'Steeds vaker wordern koopbeslissingen uitgesteld tot op de winkelvloer. Inzicht in het zoekgedrag kan van doorslaggevend eblang zijn in het gevecht om marktaandeel. De jury hoopt dat dit proefschrift een bijdrage levert aan het ontwerpen van betere verpakkingen die aansluiten bij het zoekgedrag van consumenten in winkelomgevingen.'

De andere twee genomineerden waren:
- Laurens Sloot, (Universiteit van Rotterdam, links op de tweede foto) met Understanding Consumer Reactions to assortment unavailability
- Elisabeth Deutskens, (Universiteit van Maastricht, rechts op de foto) met From paper-and-pencil to screen-and-keyboard

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in