Van der Lans wint SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2007
Ralf van der Lans (nu werkzaam als docent aan de RSM, maar gepromoveerd aan de Universiteit van Tilburg) heeft woensdagmiddag de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs gewonnen met zijn proefschrift 'Brand Search' .
Het proefschrift van Van der Lans (midden op de foto, met de andere genomineerden) gaat over hoe consumenten producten vinden in het winkelschap. Met behulp van een technologie gebaseerd op oogbewegingsanalyse is onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van consumenten. Tevens is gekeken hoe bij de ontwikkeling van verpakkingen rekening kan worden gehouden met het zoekgedrag van consumenten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe jury was zowel onder de indruk van het wetenschappelijk niveau als de praktische toepasbaarheid van het werk van Van der Lans.
Hans Molenaar van PIM en juryvoorzitter over de winnaar:
'Steeds vaker wordern koopbeslissingen uitgesteld tot op de winkelvloer. Inzicht in het zoekgedrag kan van doorslaggevend eblang zijn in het gevecht om marktaandeel. De jury hoopt dat dit proefschrift een bijdrage levert aan het ontwerpen van betere verpakkingen die aansluiten bij het zoekgedrag van consumenten in winkelomgevingen.'
De andere twee genomineerden waren:
- Laurens Sloot, (Universiteit van Rotterdam, links op de tweede foto) met Understanding Consumer Reactions to assortment unavailability
- Elisabeth Deutskens, (Universiteit van Maastricht, rechts op de foto) met From paper-and-pencil to screen-and-keyboard
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid